روش تميز كردن لكه چاي و قهوه از روي مبلمان

راهنماي شستشوي فرش، قالي، قاليچه، موكت، مبلمان و...

روش تميز كردن لكه چاي و قهوه از روي مبلمان

۲۵ بازديد

اكثر افراد تجربه ريختن چاي و قهوه روي لباس يا مبل را دارند. قهوه و چاي نوشيدني‌هايي تحسين شده و خاص هستند كه در سراسر جهان محبوبيت زيادي دارند. ميليون‌ها نفر در دنيا روز خود را با خوردن يك فنجان قهوه يا چاي شروع مي‌كنند. با اين حال، مسئله‌اي كه وجود دارد اين است كه اين نوشيدني‌ها به راحتي در هر جايي ريخته مي‌شوند و لكه‌هاي سرسختي را از خود به جاي مي‌گذارند. اگر مبلمان‌تان گران قيمت است، توصيه مي‌كنيم كه براي از بين بردن اين لكه‌ها، حتما به دنبال شماره قاليشويي باشيد و از خدمات حرفه‌اي آنها استفاده كنيد. اما اگر براي از بين بردن لكه چاي و قهوه از روي مبلمان به دنبال روش ساده‌تري هستيد، ما را تا انتها اين مقاله همراهي كنيد.
اين لكه‌ها بسيار قوي هستند و از اين رو نمي‌توان به راحتي آنها را پاك كرد. از طرفي ريختن چاي و قهوه روي مبلمان، آن هم هر از گاهي، اجتناب‌ناپذير است. از اين رو بسيار حياتي است كه راه‌حل اين مشكل را بدانيد تا بتوانيد در اسرع وقت اين لكه‌ها را از بين ببريد.

روش تميز كردن لكه چاي و قهوه از روي مبلمان

روش پاك كردن لكه چاي و قهوه از روي مبلمان

احتمال ريختن قهوه و چاي روي مبلمان بسيار زياد است. زيرا ما بيشتر اوقات براي خوردن يك فنجان چاي يا قهوه و ديدن فيلم مورد علاقه خود، روي مبل مي‌نشينيم. بنابراين گاهي پيش مي‌آيد كه مايعات درون فنجان روي مبلمان بريزد. چند روش ساده وجود دارد كه مي‌توانيد با استفاده از موادي كه در همه خانه‌ها يافت مي‌شود؛ اين لكه‌ها را از بين ببريد.
فقط كافيست كه مقداري مايع ظرفشويي و سركه را به ميزان مساوي تركيب كنيد. سپس به ازاي هر 1 قاشق غذا خوري از اين تركيب، 2 ليوان آب سرد اضافه كنيد. با استفاده از يك اسكاج تميز آغشته به اين محلول، لكه را تميز كنيد. براي از بين بردن لكه بايد مطمئن شويد كه تمام قسمت لك شده پارچه مبل، با اين محلول مرطوب شده است. بعد از چند ثانيه كف را از روي مبل پاك كنيد و اجازه ندهيد كه مايع جذب شود. اين روند را تا زمان پاك شدن كامل لكه چاي و قهوه از روي مبلمان تكرار كنيد. در انتها از يك تكه پارچه تميز و خشك براي گرفتن رطوبت مبل استفاده كنيد.
روش ديگر اين است كه محلول شوينده دستي را به همراه دو ليوان آب سرد مخلوط كنيد. سپس آن را با استفاده از يك تكه پارچه تميز روي مبل بماليد. سپس مبل را با آب سرد بشوييد و بگذاريد خشك شود.

چند نكته مهم ديگر

  • وازلين نيز براي تميز كردن لكه چاي و قهوه از روي مبلمان كاربرد دارد. كافي است كه به جاي آب در تركيبات بالا از وازلين استفاده كنيد. آن وقت ديگر به راحتي مي‌توانيد اسكاج را روي مبلمان حركت دهيد.
  • از آب ليمو نيز مي‌توان براي از بين بردن اين لكه‌هاي سرسخت استفاده كرد.
  • براي از بين بردن اين لكه‌ها هميشه از حوله پنبه‌اي يا دستمال كاغذي تميز استفاده كنيد.
  • اين روش‌ها را آنقدر تكرار كنيد تا به نتيجه دلخواه برسيد.

اينها چند روش خانگي و ساده براي خلاص شدن از شر لكه‌هاي قهوه و چاي از روي مبلمان هستند. اما اگر از نتايج آنها راضي نيستيد و قادر به از بين بردن اين لكه‌هاي سخت به كمك اين روش‌ها نمي‌باشيد، مي‌توانيد با يك قاليشويي حرفه‌اي و معتبر تماس بگيريد. آنها خدماتي با بالاترين كيفيت، سازگار با محيط زيست و مقرون‌به‌صرفه را ارائه مي‌دهند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.