5 روش شستشوي فرش به صورت خشك در منزل

راهنماي شستشوي فرش، قالي، قاليچه، موكت، مبلمان و...

5 روش شستشوي فرش به صورت خشك در منزل

۸۸ بازديد

خشك شويي در خانه باعث صرفه جويي در زمان و هزينه مي شود، زيرا فرش ها را مي توان بلافاصله تميز كرد. شما مي توانيد لكه هاي غذا و موهاي حيوانات خانگي را به راحتي تميز كنيد. علاوه بر اين، مي توانيد برنامه زماني خود را تنظيم كنيد و زمان آزاد بيشتري در اختيار داشته باشيد.
با انجام چند مرحله ساده، مي توانيد بدون زحمت فرش را در خانه خشكشويي كنيد.


1. از يك ماده تميز كننده خشك استفاده كنيد

اولين قدم در شستن فرش استفاده از تركيب خشكشويي است. بازار پر از تركيبات خشكشويي است. بهترين را انتخاب كنيد حالا عامل را برداريد و شروع به پاشيدن آن روي فرش كنيد. براي پاشيدن مي توانيد از الك هم استفاده كنيد.

اگر از الك استفاده مي كنيد، آن را 3-5 اينچ بالاتر از سطح زمين نگه داريد. شيفتر را بيش از حد بار نكنيد. آن را به درستي پر كنيد.


2. الودگي را اسكراب كنيد

پس از پاشيدن ماده خشك شويي روي فرش، از اسكرابر براي مالش دادن آن استفاده كنيد. زياد سخت نگيريد به آرامي آن را روي تمام فرش بماليد. اگر با استفاده از اسكرابر راحت نيستيد، از برس استفاده كنيد.

برس را در جهت عقب و جلو بكشيد. پس از اتمام فرآيند شستشو، اجازه دهيد حدود 25-30 دقيقه بماند. در اين مدت، ماده خشك شويي ميكروب ها را از فرش بيرون مي كشد.
اگر بخواهيد مي توانيد با خيال راحت روي فرش راه برويد.


3. از جاروبرقي براي خشك كردن پودر استفاده كنيد

به فرش دست بزنيد و ببينيد كه آيا تركيب كاملاً خشك شده است يا خير. اگر مشاهده كرديد كه فرش خشك است، از جاروبرقي استفاده كنيد تا تركيب خشكشويي را پاك كنيد. فرش را در جهت رفت و برگشت جاروبرقي بكشيد. ممكن است لازم باشد فرش را ۲ تا ۳ بار جاروبرقي بكشيد تا تميز شود.


4. محلول رقيق خشكشويي را اسپري كنيد

 

 يك ماده تميز كننده فرش مايع است.  اما نكته خطرناك اين است كه اگر به مقدار زياد استفاده شود مي تواند به فرش آسيب برساند.
فرش را غرق آب نكنيد، فقط آن را مرطوب كنيد. در قسمت هايي از فرش كه لكه هاي سخت قابل مشاهده مي بينيد، كمي بيشتر در آنجا اسپري كنيد. اكنون زمان ترك فرش است. حدود 15 دقيقه بگذاريد. پس از 15 دقيقه، از يك برس يا اسكرابر براي پاك كردن لكه استفاده كنيد. به ياد داشته باشيد كه فرش را به آرامي بشوييد.


5. در مرحله آخر آن را با جاروبرقي تميز كنيد

آخرين مرحله در خشكشويي فرش، جاروبرقي فرش است. فرش را 2-3 دور به آرامي جاروبرقي بكشيد و تا-دا! فرش خشك شسته شما آماده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.