چگونگي از بين بردن بوي عطر از فرش

راهنماي شستشوي فرش، قالي، قاليچه، موكت، مبلمان و...

چگونگي از بين بردن بوي عطر از فرش

۸۳ بازديد

عطر معمولاً بوي مطبوع و لطيف است، اما وقتي مقدار زيادي از آن روي فرش بريزد، بوي تند و نامطبوعي ايجاد مي كند. همچنين به دليل اينكه عطرها و دئودورانت ها حاوي روغن هستند، لكه هاي آنها نسبتاً مقاوم است. لكه هاي عطر به خصوص روي فرش هاي رنگ روشن نيز ظاهري نامناسب براي خانه شما ايجاد مي كند. شما دو راهكار براي رفع اين مسئله داريد  استفاده از خدمات قاليشويي و يا شستشوي ان در منزل فرش ها و موكت ها عطر ريخته شده را مانند يك اسفنج جذب مي كنند و بنابراين حذف عطر از فرش دشوار است.

مرحله اول: لكه را پاك كنيد

ابتدا يك دستمال يا حوله را روي لكه عطر قرار دهيد و تا جايي كه ممكن است عطر را با دستمال روي فرش بكشيد. مراقب باشيد فرش را مالش ندهيد و فقط پارچه يا دستمال كاغذي را به صورت رفت و برگشت فشار دهيد. با استفاده از دستمال كاغذي تا حد امكان از روي فرش خيس كنيد. حوله را فشار دهيد. ماليدن فرش مي تواند عطر را بيشتر پخش كند.

مرحله دوم: از آب گرم و سركه سفيد استفاده كنيد

محلول 50-50 آب گرم و سركه سفيد را در يك كاسه يا تابه آماده كنيد. محلول را در يك بطري اسپري بريزيد. محلول آماده شده را روي ناحيه لك شده اسپري كنيد. پس از پاشيدن سركه روي فرش، محلول را به مدت 30 دقيقه روي فرش بگذاريد.
سركه سفيد يك پاك كننده قوي است كه مي تواند انواع لكه ها و لكه هاي عطر را پاك كند. همچنين سركه سفيد يك ماده معطر طبيعي است كه به از بين بردن بوي عطر كمك مي كند.

مرحله سوم: سركه را تميز كنيد

در مرحله بعد محلول سركه ريخته شده روي فرش را با دستمال كاغذي مرطوب كاملا تميز كنيد. اين كار را تا زماني ادامه دهيد كه سركه كاملا از روي فرش پاك شود.

مرحله چهارم: از مواد شوينده استفاده كنيد

يك فنجان آب را با يك قاشق غذاخوري مايع ظرفشويي مخلوط كرده و در يك بطري اسپري بريزيد. محلول را خوب تكان دهيد تا همگن شود. سپس مخلوط آماده شده را روي لكه فرش اسپري كنيد. همچنين مي توانيد با استفاده از دستمال يا تكه پارچه، مخلوط آماده شده را بين الياف فرش بماليد تا تمام عطر به خوبي از عمق فرش خارج شود.

مرحله پنجم: مايع ظرفشويي را برداريد

ناحيه لك شده را با يك پارچه مرطوب شده در آب سرد به خوبي بشوييد. براي اين منظور مي توانيد يك كاسه پر از آب سرد كنار دست خود قرار دهيد و يك دستمال تميز را در آب فرو كنيد. سپس آب اضافي حوله را گرفته و مايع ظرفشويي را با كمك يك حوله مرطوب از روي فرش خارج كنيد.

بعد از اينكه فرش را با آب خنك كاملا تميز كرديد، تا حد امكان با يك حوله يا دستمال خشك، رطوبت را از فرش پاك كنيد. سپس اجازه دهيد فرش كاملا خشك شود.
به ياد داشته باشيد كه مرطوب نگه داشتن فرش باعث كپك زدن آن مي شود. پس فرش را خوب خشك كنيد.

مرحله هفتم: استفاده از جوش شيرين 

اگر تمام مراحل بالا را انجام داده ايد و فرش هنوز بوي عطر مي دهد، مي توانيد از كمي جوش شيرين استفاده كنيد. بسته به اندازه لكه و ميزان بو، پودر جوش شيرين را روي محلي كه بو ريخته شده بپاشيد و بگذاريد چند ساعت روي فرش بماند. همچنين در صورت امكان، مي توانيد جوش شيرين را يك شب تا صبح روي لكه بگذاريد.

مرحله هشتم: از جاروبرقي استفاده كنيد

مرحله آخر تمام پودر جوش شيريني كه آب و عطر را به خود جذب كرده است بايد به كمك جاروبرقي از روي فرش تميز شود. جاروبرقي همچنين به بازگشت الياف فرش به حالت اوليه كمك مي كند.
در صورت لزوم مي توانيد مراحل 2 تا 7 را تكرار كنيد تا بوي عطر كاملا از بين برود.
همچنين اگر با وجود انجام تمام مراحل بالا همچنان از فرش بوي عطر مي‌دهيد، مي‌توانيد از يك قاليشويي حرفه‌اي مانند قاليشويي التوحيد كمك بگيريد. قاليشويي هاي حرفه اي با مجهز بودن به ماشين هاي مدرن قاليشويي و برس هاي مخصوص مي توانند تمامي لكه ها و بوي نامطبوع فرش را از بين ببرند و به راحتي فرش هاي تميز و خشك شده را درب منزل تحويل دهند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.