راهنماي خريد تابلو فرش

راهنماي شستشوي فرش، قالي، قاليچه، موكت، مبلمان و...

راهنماي خريد تابلو فرش

۱۷ بازديد

فرش، اين هنر ارزنده ايران زمين كه از گذشته خواهان زيادي از سراسر جهان داشته، به شكلي ديگر در دنياي امروزي وجود دارد. با افزايش تقاضا و كمبود نيروي بافت فرش و به جهت رونق بازار فرش كارخانه‌هاي زيادي براي بافت ماشيني فرش شروع به كار كردند. تابلو فرش‌ها هم در دو نوع ماشيني و دستباف در بازار وجود دارند. در اين مقاله مي‌خواهيم درباره خريد تابلو فرش به شماها اطلاعاتي ارائه دهيم تا بهترين انتخاب را براي فضاي مورد نظر خود داشته باشيد.
وجود كارخانجات براي بافت فرش‌هاي ماشيني باز هم حريف فرش‌هاي دستباف نشده و همچنان مردم ترجيح مي‌دهند در صورت وجود بودجه مناسب، براي خريد فرش دستباف اقدام كنند. طبيعي است كه تابلو فرش‌هاي دستباف از ظرافت و زيبايي بيشتري نسبت به نوع ماشيني آن دارد.
موضوعي كه بعد از خريد آن ذهن شما را درگير مي‌كند اين است كه اگر تابلو فرش نياز به شستشو داشت، بايد چه كاري انجام دهيم؟ برخي از قاليشويي ها هستند كه خدمات تخصصي براي نظافت و تعمير تابلو فرش‌هاي شما ارائه مي‌دهند. بدين گونه با خيال راحت‌تري مي‌توانيد براي خريد تابلو فرش اقدام كنيد.

راهنماي خريد تابلو فرش

نكاتي براي خريد تابلو فرش

براي خريد هر وسيله در دكوراسيون بهتر است از تجربيات ديگران بهره بگيريد. ما در ادامه برخي از نكات خريد آن را به شما مي‌گوييم.
تابلو فرش هم مانند فرش‌هاي ديگر بايد داراي شناسنامه باشد. اين شناسنامه در پشت تابلو فرش نصب شده و با نگاه به آن مي‌توانيد اطلاعات مفيدي از فرش به دست آوريد كه بر روي تصميم شما قطعا تاثيرگذار خواهد بود. اطلاعاتي مانند نوع گره‌ها را بر روي شناسنامه فرش مطالعه كنيد.
بهتر است تابلو فرش مورد نظر خود را از فروشگاه‌هاي معتبر خريداري كنيد تا از بابت ضمانت و كيفيت بافت آن مطمئن باشيد. همان طور كه از نامش پيداست به صورت تزئيني در دكوراسيون مورد استفاده قرار مي‌گيرد و مانند تابلو بر روي ديوار نصب مي‌شود.
به عنوان يك پيشنهاد، بهتر است تابلو فرش را بدون قاب خريداري كنيد. بسياري از عيوب فرش‌ها در قسمت‌هاي گوشه فرش و قاب آن از ديد شما پنهان مي‌شود. يا مي‌توانيد از فروشنده بخواهيد فرش را بيرون از قاب به شما نشان دهد.
برخي از تابلو فرش‌ها توسط نخ‌هاي ابريشمي بافته مي‌شوند كه قيمت بيشتري هم دارند. براي اين كه مطمئن شويد تابلو فرش با نخ ابريشمي بافته شده يا خير، به قسمت پشت آن نگاه كنيد؛ متوجه نخ‌هاي ظريف ابريشمي خواهيد شد. علاوه بر اين، نخ‌هاي ابريشمي، درخشندگي زيبايي هم دارند كه يكي ديگر از فرق‌هاي آن با نخ معمولي است.

تابلو فرش و دكوراسيون داخلي خانه

انتخاب تابلو فرش به عنوان هديه مي‌تواند جالب باشد. اما شما بايد دقت كنيد فردي كه قرار است اين هديه را براي او بخريد تا چه حد به صنايع دستي و دقيقا فرش علاقه نشان مي‌دهد. اگر او طرفدار تابلو فرش باشد، حالا بايد بدانيد كه از چه نوع طرح‌هايي استقبال مي‌كند.
شايد بخواهيد تابلو فرش را براي فضاي داخلي خانه خود خريداري كنيد. به شما پيشنهاد مي‌كنم بهترين ديوار خانه و اتاق پذيرايي را براي نصب آن در نظر بگيريد. اين ديوار هر چقدر خالي از تابلوها و ديگر وسايل تزييني باشد، جلوه زيباتري ايجاد خواهد كرد.
براي خريد تابلو فرش متناسب با دكوراسيون خانه خود بايد به سبك چيدمان و لوازم خانه دقت كنيد. البته معمولا تابلو فرش‌ها را براي سبك‌هاي سنتي يا كلاسيك انتخاب مي‌كنند. گاهي اوقات، تفاوت‌ها باعث ايجاد جذابيت مي‌شود. در واقع اگر احساس كرديد كه تابلو فرش مورد نظر براي دكوراسيون داخلي خانه شما مناسب است، مي‌توانيد براي خريد آن تصميم بگيريد. حتي اگر براي اين كار دچار ترديد هستيد مي‌توانيد از كارشناسان طراحي دكوراسيون كمك بگيريد. مقاله قاليشويي نوين در مورد نكات نگهداري و شستشوي تابلو فرش براي حفظ و نگهداري تابلو فرش بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.