معيارهاي تشخيص قاليشويي خوب

راهنماي شستشوي فرش، قالي، قاليچه، موكت، مبلمان و...

معيارهاي تشخيص قاليشويي خوب

۹ بازديد

فرش‌ها، حداقل سالي يكبار نياز به شستشو دارند. اما براي همين يكبار در سال هم ما را به چالش مي‌كشد كه به كدام يك از قاليشويي‌ها در سطح شهر اعتماد كنيم و با آن تماس بگيريم. خيلي از ما در چنين مواقعي يا با نزديك‌ترين قاليشويي محله خود تماس مي‌گيريم و ريسك تجربه آن را به گردن مي‌گيريم، يا از تجربيات ديگران استفاده مي‌كنيم تا معيارهاي تشخيص قاليشويي خوب را بسنجيم.
مواردي وجود دارد كه مي‌تواند منجر به اعتماد يك قاليشويي براي مردم شود. قاليشويي‌ها تنها با رعايت چند نكته مي‌تواند مشتريان خود را به مشتريان وفادار تبديل كنند. بسياري از مشتريان شماره قاليشويي مورد اعتماد خودشان را تا ساليان سال نگهداري مي‌كنند.
بسياري از افراد هستند كه از اعتمادشان به قاليشويي مورد نظر پشيمان شده‌اند. چرا كه پس از تحويل فرش‌ها متوجه آسيب بر روي فرش خود شده‌اند. اين آسيب‌ها ممكن است بر اثر شستشوي نامناسب يا در مرحله خشك شدن و جابجايي فرش شكل گرفته باشد. به هر حال بهتر است بعد از تحويل فرش و زماني كه كارشناسان حمل و نقل در محل مورد نظر شما حضور دارند، فرش را چك كنيد تا اگر آسيبي بر روي آن ملاحظه كرديد راحت‌تر بتوانيد آن را اثبات كنيد.

معيارهاي تشخيص قاليشويي خوب

معيارهاي تشخيص قاليشويي خوب

اگر تصميم گرفتيد فرش‌هاي خود را براي بار اول به قاليشويي جديد بسپاريد، موارد زير را بسنجيد:
زمان پاسخگويي كارشناسان را در تماس اول زير نظر بگيريد. يك مركز خدمات رساني خوب، احترام به مشتري را مهم مي‌شمارد و به تعداد مورد نياز كارشناس تماس تلفني استخدام مي‌كند.
قيمت‌هاي گفته شده را با قيمت‌هاي تصويب شده توسط اتحاديه در سال جديد مقايسه كنيد. در همين مرحله هم مي‌توانيد متوجه شويد كه آيا قاليشويي مورد نظر قيمت‌هاي منصفانه دارد يا خير.
نوع ارتباط كارشناسان با مشتري را بررسي كنيد. رفتار محترمانه آن‌ها نشان دهنده يك مديريت صحيح است.
آن‌ها خدمات متنوعي در زمينه شستشو مانند شستشوي مبلمان، قاليچه، موكت، لكه گيري فرش، ترميم ريشه، ترميم بيد زدگي و … به مشتري خود ارائه مي‌دهند.
استفاده از پيشرفته‌ترين دستگاه‌ها نشان دهنده مدرن بودن ساز و كار قاليشويي است.
كارشناسان مربوطه بايد جهت تحويل فرش‌هاي شما در زمان هماهنگ شده با شما در محل حاضر ‌شوند و البته بايد به نحوه حمل فرش‌ها تا وسيله نقليه دقت كنيد.
در صورتي كه سايت معتبري از قاليشويي در دسترس است مي‌توانيد جواز كسب اين مركز را در قسمت‌هاي معرفي آن‌ها بررسي كنيد.
براي تحويل فرش‌ها به شما فاكتوري ارائه مي‌شود كه در آن خدمات شستشوي يا ترميم فرش به صورت مشخص توضيح داده مي‌شود.
يكي ديگر از معيارهاي تشخيص بهترين قاليشويي خوب نحوه ارسال فرش‌هاي شسته شده است. شما بايد دقت كنيد كه فرش‌هاي شما به خوبي خشك شده باشند. بعد از خشك شدن فرش بايد به صورت رول، جمع شود تا از شكستگي آن جلوگيري شود. سپس براي جلوگيري از آلوده شدن فرش تا مقصد بايد آن را در كارخانه داخل كاور مخصوص پلاستيكي بسته بندي كنند.

اعتبارسنجي در فضاي حقيقي و مجازي

امروزه هر مطلبي را در فضاي اينترنت مي‌توانيد پيدا كنيد. با جستجوي نام قاليشويي مورد نظر اغلب به نكات خوبي دست پيدا خواهيد كرد. برخي از سايت‌هاي نظرسنجي هستند كه مسئول ايجاد تاپيك‌هايي براي تشويق افراد جهت اشتراك گذاشتن تجربياتشان از خدمات متنوع هستند.
البته شما مي‌توانيد تا حدي سابقه قاليشويي‌ها را هم در فضاي اينترنت به دست آوريد. در سايت اتحاديه قاليشويان مي‌توانيد اعتبار قاليشويي مورد نظر را بررسي كنيد. قاليشويي‌هايي كه داراي پروانه كسب باشند و مراحل احراز هويت را پشت سر گذاشته باشند، نام آن‌ها در ليست قاليشويي‌هاي معتبر سايت اتحاديه خواهد آمد.
قديمي بودن يك قاليشويي يك امتياز است. اما اين موضوع هيچ ادعايي براي برتر بودن آن‌ها ندارد. ممكن است يك قاليشويي مدرن با سابقه كار كم، خدمات با كيفيت‌تري به مشتريان خود ارائه دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.