نكات شستشوي فرش با اصول مذهبي

راهنماي شستشوي فرش، قالي، قاليچه، موكت، مبلمان و...

نكات شستشوي فرش با اصول مذهبي

۱۴ بازديد

براي اديان مختلف خط قرمزهايي وجود دارد. در دين اسلام بايد با مفاهيمي مانند نجس يا پاك بودن آشنا شد. هيچ فردي نمي‌تواند ادعا كند كه هميشه فرشي عاري از هرگونه آلودگي و نجاست دارد. فرش‌هاي خانه به ميزان استفاده‌اي كه از آن‌ها مي‌شود در طول سال كثيف مي‌شوند. اما آلوده شدن با نجس شدن مفهوم متفاوت‌تري دارد. آلودگي و كثيفي فرش‌ها در طول سال با دلايل مختلفي ايجاد مي‌شود. بسته به آب و هواي شهري كه در آن زندگي مي‌كنيد، وجود حيوانات خانگي، ميزان استفاده و رفت و آمد بر روي فرش، نحوه مراقبت از فرش و … مي‌تواند ميزان آلودگي فرش شما متفاوت باشد.
اما نجاست با آلودگي تفاوت دارد، فرش شما به وسيله خون و ادرار نجس مي‌شود كه امروزه در قاليشويي هم لكه زدايي مي‌شود و هم اثرات نجاست از روي آن حذف مي‌شود.
ما در اين مقاله نكاتي را به شما مي‌گوييم. اما بايد توجه داشته باشيد كه اين نكات به صورت كلي است. در هر صورت شما بايد طبق نظريه مرجع تقليد خودتان پيش برويد.

شستشوي فرش با اصول مذهبي

شستشوي فرش با اصول مذهبي در قاليشويي

نماز خواندن بر روي فرشي كه نمي‌داند كدام قسمت از آن نجس شده، قبول نمي‌شود. حتي اگر اين فرش را در فضاي باز و زير نور خورشيد پهن كرده باشيد باز هم عامل نجاست آن برطرف نمي‌شود. براي رفع اين موضوع لازم است فرش به صورت كامل و با رعايت اصول مذهبي شستشو داده شود.
موضوعي كه در قاليشويي‌هاي پايبند به شستشوي مذهبي هستند، نوع آبكشي فرش است. همان طور كه توصيه شده فرش نجس بايد 3 بار آبكشي شود. اين كار در قاليشويي‌هايي كه فرش شما را با اصول مذهبي شستشو مي‌دهند رعايت مي‌شود.
خون و ادرار علاوه بر اين كه نجس تلقي مي‌شوند، لكه‌هايي هم بر روي فرش بر جاي مي‌گذارند. براي لكه زدايي لكه‌هاي خون و ادرار بايد روش‌هاي اصولي بر طرف كردن آن را بدانيد. قاليشويي‌ها با وجود نيروهاي مجرب بر اين امر به خوبي تسلط دارند. آن‌ها مي‌دانند هر لكه‌اي با چه روشي بايد رفع شود.
علاوه بر اين براي شستشوي فرش بايد توسط آب كر انجام شود. حجم آب كر در اسلام برابر يك مكعب با ابعاد سه وجب و نيم است.

شستشوي فرش با اصول مذهبي در خانه

در صورت نجس شدن فرش خانه شما، امكان خواندن نماز بر روي آن را نخواهيد داشت. در دين اسلام محل اقامه نماز بايد عاري از هر گونه نجاسات و آلودگي‌ها باشد. تميز نگه داشتن فرش‌ها در صورتي كه در خانه يك كودك هم داشته باشيد كار سختي است. اما براي پاكسازي فرش‌هاي نجس شده مي‌توانيد خودتان در خانه اقداماتي را انجام دهيد.
در صورتي كه امكانات و شرايط شستشوي فرش را داشته باشيد. اين كار معمولا در خانه‌هاي آپارتماني امروزي شدني نيست. اما اگر امكانات و شرايطش را داشته باشيد خودتان مي‌توانيد دست به كار شويد.
براي اين منظور لازم است بر روي قسمتي از فرش كه نجس شده، 3 مرتبه آب بريزيد. بعد از هر بار آب ريختن بايد فرش چلانده شود تا آبي كه بر روي آن ريختيد، از داخل تار و پود خارج شود.
ممكن است تصور كنيد كه فرش نجس را در آفتاب پهن كنيد، تميز مي‌شود. اما بايد بدانيد كه فرش نجس شده با قرار گرفتن در زير نور خورشيد باز هم نجس است.
به خاطر داشته باشيد كه شستشوي فرش در خانه و توسط خودتان علاوه بر زحمت بسياري كه دارد، احتمال تميز نشدن و باقي ماندن لكه‌ها بر روي فرش شما را زياد مي‌كند. بنابراين بهتر است براي اين كار از خدمات قاليشويي‌ هاي معتبر انجام شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.