فاصله شستشوي فرش در سال

راهنماي شستشوي فرش، قالي، قاليچه، موكت، مبلمان و...

فاصله شستشوي فرش در سال

۱۵ بازديد

براي اين كه زمان شستشوي فرش خود را بدانيم لازم است به نكاتي توجه كنيم. كثيف شدن فرش براي هر مكاني متفاوت است. در اين مقاله مي‌خواهيم فاصله شستشوي فرش در سال را بدانيم.
شما بسته به نوع و ميزان آلودگي بايد فرش خود را شستشو دهيد. با يك تماس چند دقيقه‌اي با قاليشويي ، كارشناسان حمل به مكان مورد نظر شما رجوع مي‌كنند و بر طبق خواسته شما خدمات شستشو را يادداشت مي‌كنند تا آن را به همراه فرش به كارخانه قاليشويي تحويل دهند.

فاصله شستشوي فرش در سال

فاصله شستشوي فرش براي همه خانه‌ها يكسان نيست. شما بايد بر اساس ميزان رفت و آمد، منطقه زندگي، شرايط آب و هوايي و … ميزان آلودگي را بسنجيد. اما به صورت كلي بهتر است حداقل سالي يكبار فرش خود را شستشو دهيد. اگر در شهرهاي بزرگ زندگي مي‌كنيد كه هواي آلوده شهر را بارهاي تنفس كرده‌ايد، به شستشوي بيشتري براي فرش خانه نياز داريد.

شستشوي فرش در سال توسط قاليشويي

شستشوي فرش توسط قاليشويي‌ها كار را براي ما بسيار آسان كرد. در زندگي‌هاي آپارتماني امروزي امكان شستشوي فرش را در محل زندگي خود نخواهيم داشت. اگر هم چنين امكاني را نداشته باشيم، به دليل محدوديت فضا، امكان شستشوي اصولي فرش را نداريم. بعد از اين مرحله هم بايد به فكر خشك شدن فرش باشيم.
آيا فرزند كوچك يا سالمندي در خانه داريد؟ خانه‌هايي كه كودك خردسال در آن زندگي مي‌كنند نياز به نظافت بيشتري خواهند داشت. كودك به دليل اين كه آموزش و تجربه كافي براي خوردن غذا ندارد با هر بار غذا خوردن ممكن است فرش خانه را كثيف كند. در اين صورت بعد از 3 وعده غذايي بايد زماني را براي تميز كردن فرش در نظر بگيريد.
روند شستشوي فرش امروزه به قدري آسان شده كه شما تنها بايد زحمت هماهنگي و جمع كردن فرش خود را بكشيد. اما اگر در روزهاي پاياني سال تصميم به شستشوي فرش خود گرفتيد، احتمال اين كه براي تحويل فرش شما تاخير به وجود آيد، زياد است. مي‌توانيد براي شستشوي فرش خود و جلوگيري از بروز چنين مشكلي بعد از عيد يا ماه‌هاي ديگر سال اقدام كنيد.

نظافت خانگي خيلي مهم است

بله نظافت و رسيدگي خانه بسيار مهم است. بعد از شستشوي فرش در سال جاري، زماني كه فرش تميز خود را در خانه پهن مي‌كنيد از همان ابتدا مي‌توانيد با رعايت و انجام چند كار فرش خود را تميزتر نگه داريد. يكي از ساده‌ترين راه‌ها اين است كه از روفرشي‌ها استفاده كنيد. تنوع رنگ و طرح‌هاي روفرشي‌هايي كه امروزه در بازار موجود است به سادگي مي‌تواند با دكوراسيون شما متناسب شود.
برخي از مدل‌هاي روفرشي است كه قسمت گوشه‌هاي آن به زير فرش قرار مي‌گيرد و با رفت و آمد از روي فرش جمع نمي‌شود.
يكي ديگر از راه‌هاي نظافت فرش اين است كه در صورت كثيف شدن فرش، همان لحظه براي از بين بردن لكه اقدام كنيد. هر چقدر كه در اين موضوع سهل انگاري كنيد بايد زمان و انرژ بيشتري براي لكه برداري از روي فرش صرف كنيد.
شايد همه اهالي خانه شما شاغل باشند و ساعاتي از روز كسي در خانه حضور پيدا نكند؛ اما با اين وجود باز هم خانه شما به نظافت نياز دارد. گرد و غبار بر روي فرش شما مي‌نشيند و باعث بروز بيماري و حساسيت مي‌شود. از همين رو توصيه مي‌شود فرش‌هاي خود را هفته‌اي يك يا دوبار جارو برقي بكشيد.
نگهداري از حيوانات خانگي مانند سگ و گربه هم چالش‌هايي دارد. موي بدن اين حيوانات هم مانند موي انسان در طول روز مي‌ريزد و به دليل جنسي كه دارد مي‌تواند باعث حساسيت‌هاي تنفسي شود. براي جلوگيري از اين موضوع فرش خود را هر روز جارو برقي بكشيد تا به سلامت خود و فرشتان كمك كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.