بهترين فصل شستشوي فرش كدام است؟

راهنماي شستشوي فرش، قالي، قاليچه، موكت، مبلمان و...

بهترين فصل شستشوي فرش كدام است؟

۱۱ بازديد

اگر شستشوي فرش‌هاي خود را به قاليشويي‌ هاي مدرن بسپاريد نگران چنداني براي انتخاب فصل مناسب جهت شستشوي فرش نداريد. چرا كه كار شستشو در فضاهاي مسقف انجام مي‌شود و همچنين فرش‌هاي شما در سوله‌هاي سقف‌دار خشك مي‌شود. با اين حساب فرش شما از چند دردسر دور مي‌ماند؛ در فصل زمستان با بارش‌هاي ناگهاني باران يا برف خيس نمي‌شود و در تابستان با تابش نور خورشيد فرش شما كمرنگ نمي‌شود. در ادامه مي‌خواهيم درباره بهترين فصل شستشوي فرش صحبت كنيم.

بهترين فصل شستشوي فرش

شستشوي فرش در خانه آن‌قدر دغدغه دارد كه قيد آن را مي‌زنيم. البته در زندگي‌هاي آپارتماني امروزي چنين كاري محال ممكن است. صحنه زيبايي ايجاد نمي‌شود كه هر همسايه‌اي در هر زمان كه دلش خواست فرش خود زير بغل بزند و در حياط آپارتمان آن را بشويد. البته اين كار مشكلات ديگري هم دارد، مصرف بيش از حد آب و كمبود فضاي پشت بام براي شستشو كه در نهايت آسيبي هم به ايزوگام و سقف آن مي‌رسيد هم در نظر بگيريد.

نظافت فرش فصل ندارد!

زماني كه بر روي فرش مورد نظر آثار كثيفي و انواع لكه را ببينيم، ديگر به بهترين فصل شستشوي فرش فكر نمي‌كنيم. حالت بدتري هم وجود دارد كه فرش در اثر اين كثيفي‌ها بوي بدي هم از خود ساطع كند. در چنين مواقعي سريعا با يك قاليشويي مدرن تماس مي‌گيريم يا خودمان دست به كار مي‌شويم. در گذشته شستشوي فرش براي كوچك‌تر حتي تفريح بود! وقتي ميفهميديم قرار است فرشي تميز شود، آن را كف حياط پهن مي‌كرديم و پاچه‌هاي شلوارمان را بالا مي‌زديم. با تركيب آب و كف شستشو آغاز مي‌شد.
اما پس از شستشو چشممان به آسمان مي‌افتاد كه اگر خورشيدي باشد، آن را بر روي پشت بام پهن مي‌كرديم و چند روزي براي خشك شدن به آن مهلت مي‌داديم. اما اگر هوا باراني بود روزهاي بيشتري را براي خشك شدن فرش بايد صبوري مي‌كرديم.
در گذشته‌هاي دورتر كه قاليشويي‌ها با اين تعداد به رسميت شناخته نمي‌شدند، در روزهاي پاياني سال شاهد فرش و قالي‌هاي رنگارنگ كه از پشت بام آويزان بودند، مي‌شديم. فرش‌هايي كه به دست خودمان شسته و پهن مي‌شدند تا براي آغاز سال جديد تميزي و پاكي به خانه ما بياورند. اما گاهي اوقات باران بهاري كاسه و كوزه‌مان را مي‌شكست و هر تعدادي فرش را كه شسته و پهن كرده بوديم را خيس مي‌كرد. از آن جايي كه آن روزها معضل آلودگي هوا وجود نداشت، اقدام به شستشوي دوباره فرش نمي‌كرديم و تنها براي خشك شدن فرش بايد زمان بيشتري منتظر مي‌مانديم.

پايان سال و دغدغه خانه تكاني

خانه تكاني يكي از آيين و مراسم معروف ما ايراني‌ها در روزهاي پاياني سال است. اگر آقا و بانوي خانه هر دو شاغل باشند كار خانه تكاني زودتر هم آغاز مي‌شود. اما مهم‌ترين كاري كه براي خانه تكاني انجام مي‌دهيم اين است كه تكليف پاكيزه شدن فرش‌ها را مشخص كنيم. خيلي از افراد فرش‌هاي خانه را به صورت سالانه شستشو مي‌دهند و معمولا اين برنامه شستشو در پايان سال علني مي‌شود. خودتان تصور كنيد كه تا چه حد سر كارخانه‌هاي قاليشويي مي‌تواند شلوغ شود!
از آن‌جايي كه همه ما مي‌خواهيم سال نو را با خانه و وسايل تميز آغاز كنيم، اما شستن فرش‌ها گاهي ما را از اين توقع دور مي‌كند. به عنوان يك پيشنهاد به شما مي‌گويم كه تا حد امكان فرآيند شستشوي فرش را جلو بيندازيد. براي مثال ماه‌هاي دي و بهمن زمان‌هاي مناسب‌تري براي تماس با قاليشويي است. با اين حساب مي‌توانيد در ترافيك كمتري از صف قاليشويي ماه اسفند بمانيد.
اگر تصور مي‌كنيد در فاصله زماني يك تا دو ماه قبل از سال نو فرش شما كثيف مي‌شود مي‌توانيد از كاورهاي فرش و روفرشي استفاده و به نظافت آن دقت كنيد.
اما اگر بخواهيد كلي‌تر در نظر بگيريد بهترين فصل شستشوي فرش مي‌تواند فصل بهار و تابستان باشد. در اين فصول هوا رطوبت كمتري دارد و فرش شما به راحتي خشك مي‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.