اعلاشويي فرش به چه معناست؟

راهنماي شستشوي فرش، قالي، قاليچه، موكت، مبلمان و...

اعلاشويي فرش به چه معناست؟

۱۳ بازديد

حتما با تماس به يك قاليشويي از كارشناسان مربوطه كلمه اعلاشويي را شنيده باشيد. اعلاشويي يا شستشوي ويژه يكي از انواع شستشوي فرش است. خدمات ويژه‌اي كه در اين روش شستشو وجود دارد با شستشوي معمولي متفاوت است. در اعلاشويي فرش شما با مواد مخصوص و ويژه‌اي در 2 نوبت شسته مي‌شود. اما براي شستشوي معمولي فرش در 1 نوبت و با مواد شوينده معمولي شستشو داده مي‌شود.
وقتي زمان شستشوي فرش مي‌رسد، تنها به تميز شدن آن نبايد فكر كنيد. بايد مشكلات فرش خود را بشناسيد و براي رفع آن با كارشناسان قاليشويي صحبت كنيد. ممكن است فرش شما دچار رنگ‌دادگي، بيدزدگي، پارگي و … شده باشد. براي تمامي اين اتفاقات راه‌هايي وجود دارد تا بتوانيد فرش خود را مانند روز اول سالم و تميز تحويل بگيريد. حتي اگر مشكلات فرش شما به قدر قابل توجهي زياد باشد، از حال فعلي‌اش بهتر مي‌شود.

اعلاشويي فرش

مراحل اعلاشويي فرش

اعلاشويي براي فرش شما در چند مرحله انجام مي‌شود. مرحله اول براي شستشو با روش اعلاشويي و روش معمولي مشابه است. اما مواد شوينده هر كدام با هم متفاوت است. با انتقال فرش شما به قاليشويي مرحله شستشو آغاز مي‌شود. اين كار با مواد شوينده‌اي صورت مي‌گيرد تا آسيبي به بافت و رنگ فرش شما نرسد. بعد از اين مرحله كار تخصصي بر روي فرش شما آغاز مي‌شود؛ مرحله لكه برداري. در اين مرحله لكه‌هاي روي فرش بررسي مي‌شود و بر اساس نوع و ميزان آن با مواد لكه برداري مخصوص پاك مي‌شوند.
در صورتي كه فرش شما دچار رنگ دادگي شود مي‌توانيد اين مشكل را به كارشناسان قاليشويي بگوييد. اين مرحله هم نياز به تجربه و تخصص دارد. زيرا فردي كه قرار است اين مشكل را برطرف كند بايد با انواع فرش و رنگ‌هاي آن آشنا باشد. مشكل رنگ دادگي براي فرش‌هاي دستباف بيشتر اتفاق مي‌افتد.
بعد از اين مرحله تار و پود فرش‌ها را با مواد خاصي براق مي‌كنند. سپس براي خشك كردن فرش از اتوپرس‌هاي مخصوص براي اتوكشي و خشك كردن فرش استفاده مي‌شود و بعد از آن فرش‌ها براي بسته بندي آماده مي‌شوند.

تفاوت اعلاشويي با شستشوي معمولي

يكي از مهم‌ترين تفاوت‌هاي شستشو به روش ويژه و معمولي، نوع شوينده‌هاي آن است. براي اعلاشويي علاوه بر مواد شستشو از نرم‌كننده‌هاي مخصوص فرش استفاده مي‌شود. حتما متوجه شده‌ايد كه بعد از شستشو، فرش شما زبر و سخت شده است. اين موضوع به دليل مواد شوينده‌اي است كه به كار برده‌ايد. با انتخاب اعلاشويي از موادي به همراه شوينده‌ها استفاده مي‌شود كه اين مشكل براي فرش شما رخ ندهد.
اعلاشويي نوعي شستشوي ويژه براي فرش شما به حساب مي‌آيد. حتما متوجه تفاوت خدمات ويژه با خدمات معمولي براي هر موضوعي شده‌ايد. اين هم يكي از تفاوت‌هاي بارز شستشوي فرش است كه اگر روش اعلاشويي فرش را انتخاب كنيد تمامي مراحل به صورت ويژه براي فرش شما انجام مي‌شود. بنابراين وقتي دقت بيشتري به مراحل شستشو باشد، عمر فرش شما بيشتر خواهد شد.
اگر به طور كلي بخواهيم در اين باره با شما صحبت كنيم، هر فرش با توجه به نوع الياف و بافت، رنگ‌هاي استفاده شده، عمر فرش، ميزا آسيب ديدگي، زمان شستشو و … نياز به بررسي دارد. به همين خاطر شما از يك روش خاص براي شستشوي تمامي فرش‌ها نمي‌توانيد استفاده كنيد. در قاليشويي‌ها، فرش‌هاي قديمي با دقت فراوان شسته مي‌شوند. ممكن است حتي اعلاشويي به بافت آن‌ها آسيب برساند چرا كه اين فرش‌ها ساليان سال كنار شما زندگي كرده‌اند و تار و پود حساسي دارند. مانند پيري كه محترم و عزيز مي‌شود، اين فرش‌ها هم نياز به توجه خاصي دارند. بنابراين اگر فرش گران‌قيمت و عتيقه‌اي داريد حتما براي شستشوي آن با انتخاب بهترين قاليشويي موضوع را مطرح كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.