انتخاب و خريد فرش اتاق كودك

راهنماي شستشوي فرش، قالي، قاليچه، موكت، مبلمان و...

انتخاب و خريد فرش اتاق كودك

۱۳ بازديد

زماني كه دكوراسيون اتاق كودك خود را بچينيد شايد براي آخرين مرحله فرش اتاق را در نظر بگيريد. اما بهتر است بدانيد فرش اتاق كودك اهميت زيادي در روحيات و تاثير آن در دكوراسيون اتاق او دارد. البته اين كار شايد كار را براي شما آسن كند. زماني كه تمام وسايل اتاق كودك را انتخاب كرده‌ايد و آن‌ها را سر جايشان قرار داده‌ايد، تنها انتخاب يك فرش مناسب كار چيدمان را تكميل مي‌كند.
قبل از خريد فرش براي هر فضايي بايد نكاتي را در نظر بگيريد. اما اگر خريد شما براي اتاق كودك باشد بايد كمي با دنياي كودكانه و روحيات آن‌ها آشنا شويد. تفاوتي نداره كه كودك شما دختر باشد يا پسر. در هر صورت نمي‌توانيد براي اتاق او وسايل اتاق بزرگسالان را انتخاب كنيد. جنس، رنگ، طرح و ديگر ويژگي‌هاي انتخاب فرش براي اتاق كودك بايد زيركانه و با علوم روانشناسي انجام گيرد. تركيب رنگ و طرح مي‌تواند يك فضاي خاص اجاد كند كه بر روي روحيه كودك شما تاثير بگذارد. در صورتي كه براي خريد فرش از يك مركز معتبر خريداري كنيد، براي شستشوي آن نگران تغيير رنگ آن نمي‌شويد. البته قاليشويي نوين با داشتن كارشناسان متبحر و روش‌هاي اصولي براي شستشو، به شما اطمينان مي‌دهد كه چنين مشكلي براي فرش شما ايجاد نشود.
در ادامه درباره نكاتي براي خريد فرش نكاتي به شما مي‌گوييم تا دكوراسيون بهتري براي اتاق كودك خودتان داشته باشيد.

انتخاب و خريد فرش اتاق كودك

نكات خريد فرش اتاق كودك

براي انتخاب فرش نكات مهم‌تري از رنگ و طرح آن وجود دارد. البته تناسب رنگ و شكل ظاهري آن با باقي وسايل ما هم يك چالش است كه گاهي ما را سردرگم مي‌كند. اما قبل از اين مرحله بايد موضوعات ديگري را در نظر بگيريد تا يك خريد اصولي داشته باشيد.
تفاوت انتخاب فرش براي كودك دختر يا پسر، تنها در رنگ آن نيست. براي هر كدام از آن‌ها بايد علاوه بر رنگ، چيدمان و طرح‌هاي متنوع فرش را در نظر بگيريد.
جنس فرشي كه مي‌خواهيد براي اتاق فرزندتان خريداري كنيد موضوع مهمي است. گاهي اوقات الياف نامرغوب فرش باعث ايجاد حساسيت پوستي و تنفسي فرزندتان مي‌شود. بنابراين در اين رابطه حتما قبل از خريد فرش تحقيق كنيد تا جنس مرغوبي را براي اتاق كودك خود خريداري كنيد.
نكته ديگري كه براي خريد فرش بايد در نظر بگيريد ابعاد  و سايز مناسب فرش است. زماني كه چيدمان اتاق كودك به پايان رسيده باشد، فضاي وسط اتاق را اندازه گيري كنيد. اگر كفپوش مناسبي در اتاق نصب شده باشد بهتر است براي نماي بهتر، تمام فضاي كف را با فرش نپوشانيد.
براي انتخاب رنگ و طرح از كودك خود هم مي‌توانيد كمك بگيريد. احتمالا متوجه شده‌ايد كه كودكتان به برخي از رنگ‌ها عكس العمل بيشتري نشان مي‌دهد. از آن رنگ‌ها مي‌توانيد براي اتاق كودك و انتخاب فرش استفاده كنيد.

انتخاب رنگ فرش

براي انتخاب رنگ فرش اتاق كودكتان بايد به باقي وسايل اتاق هم توجه كنيد. تضاد رنگي زياد در يك فضا، دكوراسيون زيبايي ايجاد نمي‌كند. به همين دليل بهتر است براي انتخاب فرش به جنبه ظاهري آن هم توجه كنيد. يكي از مهم‌ترين وسايلي كه مي‌تواند بر روي دكوراسيون شما تاثير بگذارد فرش است. فرش‌هاي اتاق را مي‌توانيد با مبلمان، پرده، سرويس خواب و حتي با ديگر وسايل در يك هارموني رنگ نزديك انتخاب كنيد.
يادتان باشد كه انتخابتان براي اتاق خواب كودك است. بنابراين علاوه بر اين كه مي‌توانيد از رنگ‌هاي شاد استفاده كنيد، بهتر است از رنگ‌هاي بيشتري استفاده كنيد. استفاده از تنها 2 رنگ براي اتاق كودك چندان جذاب به نظر نمي‌رسد و براي او خسته كننده مي‌شود.
كارشناسان با تجربه طراح دكوراسيون مي‌توانند به شما براي انتخاب رنگ فرش كمك كنند. براي اين منظور مي‌توانيد از اتاق كودك خود عكس بگيريد و در زمان خريد فرش آن را به كارشناس طراح دكوراسيون فروشگاه نشان دهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.