رنگ بندي درب و پنجره upvc در طراحي داخلي ساختمان

راهنماي شستشوي فرش، قالي، قاليچه، موكت، مبلمان و...

رنگ بندي درب و پنجره upvc در طراحي داخلي ساختمان

۱۱ بازديد

رنگ بندي درب و پنجره upvc چگونه است؟ آيا مي‌شود درب و پنجره‌هاي upvc را رنگ كرد به هر رنگي دوست داشته باشيد رنگ كنيد.
اين سوال‌هايي است كه موقع بررسي درب و پنجره‌هاي upvc خيلي به ذهن ما و شما مي‌رسد. براي همين در اين مقاله سايت ايران يو پي وي سي به رنگ درب و پنجره upvc مي‌پردازيم تا به راحتي بتوانيد انتخاب كنيد.
اين كه مي‌شود درب و پنجره upvc را رنگ كرد جواب مثبت است. بله مي‌شود اما رنگ و تكنيك اجراي آن بايد خاص باشد. شما با استفاده از رنگ‌هايي با پوشانندگي بالا مي‌توانيد اين درب و پنجره‌هاي را رنگ كنيد. اما هر رنگي براي اجرا روي درب و پنجره upvc مناسب نيست. اين رنگ‌ها بايد مخصوص اين كار باشند. رنگ‌هاي مخصوص پنجره upvc عملا توانايي خشك شدن بسيار بالايي دارند و اين موضوع سبب مي‌شود تا رنگ روي سطح صيقلي اين پروفيل‌ها به راحتي خشك شود و دچار شره كردن نشود. البته اجراي رنگ روي پروفيل‌هاي زاويه دار و قسمت‌هايي مختلف باز شونده اندكي سخت است و بهتر است پنجره‌هاي قبل از نصب به كارخانه براي رنگرزي بفرستيد.

رنگ بندي درب و پنجره upvc


يكي از بدي‌هاي رنگ‌هاي مخصوص اين موضوع محدود بودن رنگ بندي درب و پنجره upvc است. ديگر مشكل اين رنگ‌ها فرسوده شدن آنها به واسطه اصطكاك ميان لنگه باز شونده و قاب ثابت است. به خصوص در قسمت‌هاي زاويه دار كه اين اصطكاك به اوج خود مي‌رسد. اساسا سيستم رنگرزي سنتي موضوعي است كه براي اين درب و پنجره‌هاي ساخته نشده است.
رنگ بندي درب و پنجره يو پي وي سي از طريق لمينت‌هاي رنگي هم قابل تأمين است. شما مي‌توانيد يك لايه رنگي فوق العاده زيبا از جنس upvc روي پنجره خود كار كنيد اين لمينت‌هاي رنگي به صورت كشويي روي پروفيل سفيد معمول شما قرار مي‌گيرد. پروفيل‌هايي كه براي رنگ بندي درب و پنجره upvc از لمينت‌هاي رنگي استفاده مي‌كنند، بهترين بافت‌ها و رنگ بندي‌هاي ممكن را مي‌توانند در اين لمينت‌ها به دست آورند.

از رنگ بندي درب و پنجره هاي upvc چگونه در دكوراسيون داخلي خود استفاده كنيد

اما براي اين كه بهترين انتخاب را داشته باشيم چه كنيم. به نظر ما بهتر است كه فكر رنگ كردن پنجره‌هاي تان را از سر بيرون كنيد. در هنگام سفارش ساخت، لمينت رنگي خود را هم انتخاب كنيد بعد به سراغ رنگ برويد و رنگ ديوار‌ها را با درب و پنجره‌هاي خود هماهنگ مي‌كنيد.
بهترين انتخاب براي هماهنگي اين است كه رنگ لمينتي را كه مي‌خواهيد از ميان رنگ بندي درب و پنجره upvc خود انتخاب كنيد. بعد از آن به سراغ انتخاب رنگ ديوار‌ها برويد. تكه‌اي از لمينت را به فروشگاه رنگ‌هاي اكريليك ببريد كه توانايي آناليز رنگ را دارند و مي‌توانند رنگ را براي شما بسازند.
اين واقعي است كه رنگ بندي درب و پنجره upvc بسيار زياد است اما توانايي ساختن رنگ براي اين پروفيل‌ها وجود ندارد. از اين رو بهتر است رنگ ديوار را با اين پنجره‌هاي هماهنگ كنيد.
اما يك طرح بسيار خوب براي اجرا در اتاق‌هايي با درب و پنجره‌هاي بزرگ. رنگ پروفيل خود را از ميان رنگ بندي درب و پنجره upvc يك درجه تيره تر و يا مات تر از مابقي ديوارها انتخاب كنيد. ورودي نور از ميان اين پنجره كه قاب تيره‌تري نسبت به مابقي اتاق دارد، مي‌تواند تركيبي از رنگ‌هاي بسيار زيباي سير و روشن را براي اتاق شما پديد بياورد. اين كه پنجره شما قابي تيره‌تر از ديوار داشته باشد يكي از زيباترين قاب بندي‌هاي محيطي را براي اتاق شما به وجود مي‌آورد. ‌

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.