چند مزيت نظافت فرش

راهنماي شستشوي فرش، قالي، قاليچه، موكت، مبلمان و...

چند مزيت نظافت فرش

۱۵ بازديد

تميز نگه داشتن وسايل يك هنر براي هر فرد است و زن و مرد هم ندارد. شايد شما هم مانند بسياري از افراد در تميز نگه داشتن فرش حساسيت‌هاي خاصي داريد. در اين مقاله از مزيت نظافت فرش با شما صحبت مي‌كنيم.
اگر به صورت مداوم از تميزي فرش‌هايتان مراقبت كنيد طول عمر آن‌ها را بيشتر مي‌كنيد. نگهداري از فرش علاوه بر اين كه از ريشه فرش مراقبت مي‌كند، رنگ آن را هم ثابت نگه مي‌دارد. اگر هميشه نگهداري از فرش را در حد مناسبي انجام دهيد
حشرات ريزي مي‌توانند در بين بافت فرش زندگي كنند كه با گذر زمان از ريشه فرش تغذيه كنند و زيبايي آن را نابود كنند. البته اين موضوع براي فرش‌هاي دستباف اتفاق مي‌افتد. اما در حالت كلي نگهداري از فرش‌هاي ماشيني و دستباف موضوع مهمي است تا از اين وسيله ارزنده را كه هنر ايران زمين است به خوبي نگهداري كنيم.
براي نظافت فرش لازم نيست در سال چندين بار با قاليشويي تماس بگيريد و هزينه‌هاي زيادي براي آن پرداخت كنيد. اگر هر زماني كه لكه‌اي روي فرش ايجاد شد براي پاك كردن آن اقدام كنيد كمك بزرگي به نظافت آن كرده‌ايد. علاوه بر آن جارو كشيدن در زمان كه نياز آن را ببينيد انجام شود، گرد و غبار وارد بافت فرش نمي‌شود و رنگ آن را از بين نمي‌برد.
همچنين براي جلوگيري از ورود گرد و غبار به داخل فرش مي‌توانيد از روفرشي استفاده كنيد كه مانند يك كاور روي فرش را مي‌پوشاند.

 مزيت نظافت فرش

طولاني شدن عمر فرش

خريد هر وسيله‌اي براي منزل چالش‌هاي خاص خودش را دارد. به خصوص كه خريد شما يك فرش براي خانه‌تان باشد. انتخاب طرح و رنگ مناسب، ابعاد، جنس، ساخت و … همگي باعث مي‌شوند در لحظه خريد ذهن ما را دچار چالش كنند. بعد از سپري كردن اين مرحله با همه دغدغه‌هايش، بايد نحوه نگهداري از فرش را بدانيم.
عمر مفيد فرش تنها به منظور نگهداري از تار و پود آن نيست. رنگ فرش با دلايل مختلفي تغيير مي‌كند. يك مزيت نظافت فرش اين است كه در حفظ رنگ آن تلاش كنيد. باقي ماندن لكه‌ها و عدم پاكسازي آن از روي فرش باعث مي‌شود تا در طولاني مدت اثرش بر روي آن بماند. اين لكه‌ها رنگ فرش شما را تحت تاثير قرار مي‌دهد.
با تميز نگه داشتن فرش از ورود حشرات و ايجاد محل زندگي آنان جلوگيري مي‌كنيد. به همين دليل بعيد است كه فرش شما دچار بيد زدگي شود. رشد حشرات بيد باعث مي‌شود قسمتي از فرش شما از بين برود و اگر دير به داد آن برسيد اثرات جبران ناپذيري بر جاي مي‌ماند.

حس خوب در كل فضاي خانه جريان پيدا مي‌كند

يك فرش كثيف مي‌تواند هواي خانه را هم آلوده كند. فرش‌ها به دليل اين كه زير پاي ما قرار مي‌گيرند و در زير همه وسايل پهن مي‌شوند بعيد نيست كه زودتر از وسايل ديگر كثيف شود. ممكن است اين آلودگي به قدري زياد شود كه هواي خانه را هم تحت تاثير قرار دهد. آلودگي در لابه‌لاي تار و پود فرش مي‌تواند منجر به ساطع كردن بوي نامطبوع و ايجاد هواي بد در فضا شود. ممكن است اين آلودگي آن‌قدر زياد شود كه باعث بيماري آسم و آلرژي شود.
حتما زماني كه فرش تميز خود را از قاليشويي تحويل گرفته‌ايد تجربه خوبي از حال و هواي خانه خود دريافت كرده‌ايد. احساس مي‌كنيد بار انرژي مثبتي در خانه شما به جريان مي‌افتد. دليل اين اتفاق تميزي و دور كردن آلودگي است.
با شستشوي فرش بخش زيادي از كپك و باكتري‌هايي كه با چشم ديده نمي‌شوند را از خانه دور مي‌كنيد. در صورتي كه در خانه يك حيوان خانگي نگهداري مي‌كنيد حتما مزيت نظافت فرش را بهتر از ديگران مي‌دانيد. موي بدن حيوانات در طول روز بر روي فرش شما مي‌ريزد و در صورتي كه هر روز بر روي آن را جارو نكنيد باعث ايجاد حساسيت تنفسي براي انسان مي‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.