نحوه شستشوي خوشخواب در منزل

راهنماي شستشوي فرش، قالي، قاليچه، موكت، مبلمان و...

نحوه شستشوي خوشخواب در منزل

۱۳ بازديد

نظافت برخي از وسايل بايد بيشتر مورد توجه قرار بگيرد. خوشخواب يكي از آن دسته وسايل اتاق خواب ماست كه به نظافت آن بايد اهميت زيادي بدهيد. ممكن است براي شستشوي خانگي آن دچار دردسر و زحمت زيادي شويد. ما به شما مي‌گوييم اگر نظافت سطحي و مشكل شما تنها چند لكه بود، مي‌توانيد آن را در منزل و با راه حلي آسان به تميز كردن آن بپردازيد. اما اگر كار تميز كردن بيشتر از اين حرف‌ها بود، شستشوي خوشخواب را به قاليشويي‌ ها بسپاريد. آن‌ها توسط مواد شوينده مخصوص و در فضاهاي بزرگ اقدام به شستشو مي‌كنند تا آلودگي‌ها را از درون الياف فرش و مبلمان و خوشخواب حذف كنند.
اين كه در منطقه‌اي با آب و هواي آلوده زندگي مي‌كنيد و يا كودكي بازيگوش در خانه داريد كه دائم دست گل به آب مي‌دهد مي‌تواند زحمت شما را زياد كند. شايد وقتي به اتاق برگشتيد با صحنه‌اي تلخ از ماليده شدن شكلات به تخت شما توسط كودكتان روبرو شويد. خونسردي خود را حفظ كنيد و براي پاكسازي هر لكه‌اي زودتر اقدام كنيد تا روش پاكسازي آسان‌تر انجام شود.

شستشوي خوشخواب در منزل


اما شستشوي فرش و خوشخواب و مبلمان امروزه با وجود زندگي‌هاي آپارتماني كار سختي است. حتي اگر شستشو هم انجام شود، به آن تميزي دلخواهمان نمي‌رسيم. چون فضايي براي خشك كردن آن وسايل ممكن است نداشته باشيم. در نتيجه يا لكه‌هاي كثيفي بر روي وسايل باقي مي‌ماند و يا وسايل بوي نامطبوعي به خود مي‌گيرند. بنابراين پيشنهاد ما به شما اين است كه براي شستشوي درست وسايلي مانند فرش و خوشخواب و …  از خدمات قاليشويي نوين تماس بگيريد كه ساليان سال است در اين امر تجربه خوبي به دست آورده‌اند.

روش شستشوي خوشخواب

اگر به هر دليل تصميم گرفتيد كه خوشخواب خود را در منزل تميز كنيد، به چند وسيله نياز داريد. براي شستشو يك مسواك يا فرچه كوچك لازم داريد. آب گرم، مواد شوينده مخصوص فرش، كمي الكل براي ضد عفوني كردن و يك دستمال نخي.
آب گرم مي‌تواند به آساني لكه‌ها و آلودگي‌ها را نابود كند، اما از طرفي هم باعث آسيب به فنر و فلزهاي درون خوشخواب وارد مي‌كند. براي همين منظور سعي كنيد آب گرم را به صورت اسپري بر روي خوشخواب بزنيد. سپس به كمك مسواك يا فرچه، مواد شوينده را بر روي سطح مورد نظر بزنيد و كمي آن ناحيه رو بسابيد. سپس به كمك دستمال نخي آن را پاك و تميز كنيد.
اين كار را براي تمامي قسمت‌هايي كه دچار لكه شده تكرار كنيد. اما به عنوان يك توصيه به شما مي‌گويم براي خشك كردن پارچه خوشخواب از اتو استفاده نكنيد. چرا كه باعث مي‎شود به پارچه آسيب وارد كنيد. براي خشك كردن بايد يك فضاي مناسب را در نظر بگيريد كه هوا به خوبي در آن جريان دارد.

پيامدهاي شستشوي خوشخواب به روش سنتي

زماني كه تصميم به شستشوي خوشخواب در خانه مي‌گيريد، مشكلاتي هم بايد بپذيريد. اگر فضاي اتاق شما محدود باشد احتمالا براي اين كار به مشكل خواهيد خورد. موضوع ديگري كه براي اين كار بسيار مهم است تهويه مناسب در فضاي خانه است. در صورتي كه اين تهويه وجود نداشته باشد، ممكن است ميكروب‌ها به داخل خوشخواب شما نفوذ كنند و باعث ايجاد بوي بدي در رختخواب شما شوند. پس از اين بيماري‌هاي پوستي به سراغ شما مي‌آيد.
بارها مشاهده كرده‌ايم كه با شستشوي قسمتي از فرش يا خوشخواب، پس از خشك شدن آن دچار لكه‌هاي زرد رنگي شده است. اين لكه‌ها به سادگي تميز نمي‌شوند چون در اثر شستشوي نامناسب به وجود آمده‌اند.
باقي ماندن آب و مواد شوينده در لابه لاي خوشخواب شما باعث مي‌شود لايه‌هاي آن دچار پوسيدگي شود. پس از مدتي كيفيت خود را از دست مي‌دهد و عمر آن كوتاه مي‎شود. تمامي اين دردسرها از زماني شروع مي‎شود كه در نگهداري از خوشخواب سهل انگاري كنيم. من به شما پيشنهاد مي‌كنم براي شستشوي آسان با قاليشويي معتبري تماس بگيريد و كار را براي خود آسان كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.