چگونه يك مبل پارچه‌اي را تميز كنيد – بخش دو

راهنماي شستشوي فرش، قالي، قاليچه، موكت، مبلمان و...

چگونه يك مبل پارچه‌اي را تميز كنيد – بخش دو

۱۱ بازديد

يكي از چيزهايي كه در دكوراسيون داخلي خانه تاثير زيادي دارد، پارچه استفاده شده براي مبل است. اين پارچه‌ها جلوه‌هاي مختلفي به مبل و داخل خانه مي‌دهند. در مقاله قبل به نشانه‌هاي موجود بر روي پارچه‌ها پرداختيم و در زير به ادامه مطالب توجه شما را جلب مي‌كنيم.

 

اقلام و مواد مورد نياز براي تميزكردن پارچه مبل

يك جاروبرقي با لوازم جانبي مربوط به تميزكاري اثاثيه يا لوازم خانگي. حداقل سه پارچه با رنگ‌هاي روشن يا سفيد كه بر روي مبل شما رنگ پس ندهند. آب مقطر (مواد معدني موجود در آب لوله كشي مي‌تواند ذراتي بر روي مبلمان باقي بگذارد. يك جستجوي اينترنتي سريع مي‌تواند دستورالعمل‌هاي عملي زيادي را در خصوص استفاده از آب مقطر به شما ارائه دهد و شما مي‌توانيد به يك راه حل ارزان كه تقريبا در هر فروشگاه مواد غذايي مي‌توانيد آن را پيدا كنيد، دست يابيد). مايع ظرفشويي و سركه سفيد و تمامي اين مواد را قبل از اقدام به مبل شويي تهيه كنيد.
نكته: قبل از شروع تميز كاري، هميشه بايد در يك ناحيه كوچك كه در معرض ديد قرار ندارد، آزمايش كنيد تا باعث خرابي پارچه نشويد.

تميز كردن مبل پارچه اي

 

مراحل تميز كاري مبل

  1. مبل خود را با جاروبرقي تميز كنيد تا در حين تميز كاري مجبور به سابيدن آن نباشيد كه باعث گسترش آلودگي‌ها بر روي آن مي‌شود.
  2. درون سطل، 2 فنجان آب مقطر را با 1 قاشق غذاخوري مايع ظرفشويي و 1 قاشق سوپ خوري سركه مخلوط كنيد.
  3. يك پارچه ميكرو فيبر را با محلول تميز كاري خيس كنيد.
  4. به آرامي مناطق لكه دار را با اين پارچه مالش دهيد. اين مناطق را با فشار نسابيد، اين كار مي‌تواند به الياف آن آسيب بزند.
  5. يك پارچه ميكروفيبر تازه را با آب مقطر (بدون مايع ظرفشويي يا سركه) خيس كنيد و بر روي محل تميزكاري بكشيد تا صابون‌هاي باقي مانده در محل را از بين ببريد.
  6. با يك پارچه ميكروفيبر خشك، منطقه را يك بار ديگر تميز كنيد.
  7. يك پنكه را بر روي اين منطقه بگيريد تا مطمئن شويد كه كاملا خشك شده است.

استفاده از بخارشوي براي تميز كاري مبلمان خود

اگر بر روي مبلمان شما علامت “W” يا “WS” نوشته شده باشد، ممكن است بتوانيد از پاك كننده‌هاي بخار استفاده كنيد. قبل از اين كه هيجان زده شويد، به دستورالعمل‌هاي سازنده مبلمان خود رجوع كنيد تا مطمئن شويد كه مي‌توانيد از آن بر روي پارچه مبلمان خود استفاده كنيد. در حالي كه مبل‌هاي “W” و “WS” ممكن است قادر به مقاومت در برابر آب باشند، آنها هميشه نمي‌توانند در برابر گرما مقاومت كنند.
علاوه بر اين، شما ممكن است به يك تست منطقه‌اي نياز داشته باشيد تا در يك منطقه كوچك از مبلمان خود به صورت دستي آن را انجام داده و اطمينان حاصل كنيد كه بخار باعث آسيب دائمي به مبل شما نمي‌شود.
هنگامي كه حرف از چگونگي تميز كاري مبل با استفاده از دستگاه بخار به ميان مي‌آيد، شما واقعا بايد از دستورالعمل‌هاي توليد كننده دستگاه بخار شوي استفاده كنيد. آنها به شما مي‌گويند كه از چه تنظيماتي بايد بر روي آن استفاده كنيد.

چند ترفند براي تميز كاري موفقيت آميزتر

قبل از شروع فرآيند تميز كاري با دستگاه بخار، مبلمان خود را جارو كنيد. پس از اين كه از دستگاه استفاده كرديد و مبل شما كاملا خشك شد، مجددا آن را با جاروبرقي تميز كنيد. يك روز با آب و هواي مناسب را براي استفاده از دستگاه بخار انتخاب كنيد تا بتوانيد درب‌ها و پنجره‌ها را باز كنيد تا هوا درون خانه شما جريان يابد.
برخي از پاك كننده‌هاي بخار از پارچه‌هاي ميكروفيبر براي كمك به تميز كاري بقاياي مواد شوينده استفاده مي‌كنند. شما در اين شرايط مي‌توانيد به راحتي با استفاده از دستگاه بخار تمام گرد و خاك موجود بر روي مبلمان خود را تميز كنيد. پس از شستشوي بخار، يك پنكه بر روي مبلمان خود بگيريد تا به طور كامل آن را خشك كند.
حالا شما مي‌دانيد كه چگونه مبل پارچه‌اي خود را تميز كنيد تا بتوانيد جلوه زيباي آن را حفظ كرده و براي مدتي طولاني از مبلمان مورد علاقه خود استفاده كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.