توصيه‌هايي براي پهن كردن فرش

راهنماي شستشوي فرش، قالي، قاليچه، موكت، مبلمان و...

توصيه‌هايي براي پهن كردن فرش

۱۸ بازديد

فرش‌ها در خانه‌هاي ايراني نقش پر رنگي براي دكوراسيون دارند. البته فرش ايراني در همه جاي دنيا طرفداران زيادي دارد. ما حتي جاي خالي فرش را در فضاهاي اداري هم حس مي‌كنيم. بنابراين اهميت آن براي همگي ما روشن است. براي مثال زماني كه مي‌خواهيم خانه جديدي بخريم و يا تغيير دكوراسيون در منزل انجام دهيم، يكي از مهم‌ترين وسايلي كه براي خريد و انتخاب آن ما را به فكر فرو مي‌برد فرش است.
برخي از اين توصيه‌ها براي زيباتر شدن فضاي داخلي و برخي ديگر آن براي مراقبت از بافت فرش است.
در صورتي كه براي كف خانه خود هزينه كرده‌ايد و نماي آن را جذاب‌تر كرده‌ايد، لطفا كف خانه را با فرش نپوشانيد. درست است كه فرش زيبايي گرم و خاصي به محيط مي‌بخشد، اما كفپوش‌ها هم جنبه زيبايي به محيط دكوراسيون ما مي‌دهند. در صورتي كه در كف اتاق خود كفپوش‌هاي زيبايي داشته باشيم نبايد آن را بپوشانيم. شما مي‌توانيد بخش وسطي اتاق خود را يك فرش زيبا و با هارموني رنگ متناسب با رنگ كفپوش انتخاب كنيد.
اما مهم‌ترين نكته براي فرش، نظافت آن است. به دليل آن كه فرش بر روي زمين پهن مي‌شود مي‌تواند به سادگي آلودگي‌ها را جذب كند. بنابراين لازم است براي حفظ بهداشت و سلامت خودمان و همچنين افزايش عمر فرش هر چند وقت يك بار فرش را به قاليشويي بسپاريم تا زيبايي آن هم حفظ شود.

توصيه‌هايي براي پهن كردن فرش

پهن كردن فرش و پايه‌هاي مبلمان

بهتر است فرش را به گونه‌اي در فضاها پهن كنيم كه پايه‌هاي مبل بر روي آن قرار نگيرد. سنگيني پايه‌هاي مبل مي‌تواند به تار و پود فرش آسيب بزند.
اما اگر كمبود فضا به شما چنين اجازه‌اي را نداد، ترجيحا همه سنگيني پايه‌هاي مبل را بر روي فرش قرار ندهيد. براي مثال تنها دو پايه جلويي مبل را بر روي فرش قرار دهيد. اما با اين كار بايد بيشتر از قبل از فرش خود مراقبت كنيد. يعني هر چند وقت يك بار جاي پايه‌هاي مبل را تغيير دهيد. و جاي پايه‌ها بر روي فرش را با ترفندهايي حذف كنيد. يكي از اين ترفندها اين است كه بر روي فرو رفتگي‌ها مقداري يخ قرار دهيد سپس به كمك يك برس مخصوص فرش را شانه بزنيد. متوجه مي‌شويد كه جاي پايه مبل از روي فرش از بين مي‌رود.
اگر نگران آسيب جدي فرشتان هستيد، ابتدا ابعاد و متراژ اتاق را به صورت كلي در نظر بگيريد، سپس فضايي را كه مبلمان در اتاق اشغال مي‌كنند را هم بسنجيد. سپس براي خريد فرش مورد علاقه خود اقدام كنيد.

فرش را در كدام قسمت خانه پهن كنيم؟

اين هنر زيبا را بايد در بهترين قسمت خانه بر روي زمين پهن كنيم. حيف است كه آن را ناديده بگيريم و يا در قسمتي پهنش كنيم كه در معرض ديد نباشد. البته اين بدان معني نيست كه فرش را در جايي كه بيشترين رفت و آمد را دارد پهن كنيد. اين كار را بايد كاملا هوشمندانه و خلاقانه انجام دهيد. معمولا بزرگترين و زيباترين فرش خانه در قسمت نشيمن و در وسط اتاق پهن مي‌شود. بقيه وسايل دور فرش و با يك تناسبي از آن چيده مي‌شود.
مي‌توان به جرئت گفت ركن اصلي در دكوراسيون خانه‌هاي ايراني فرش است. چرا كه مبلمان و پرده و باقي وسايل بر اساس آن چيده مي‌شود. اين تمام ماجرا نيست. فرش‌ها پر از رنگ و نگار هستند.زماني كه براي آن هزينه مي‌كنيم و فرش مورد علاقه خود را خريداري مي‌كنيم به اين فكر مي‌كنيم كه حالا مبلمان و پرده و باقي وسايل خانه خود را از چه رنگ‌هايي انتخاب كنيم تا دكوراسيون شاهكاري براي خود داشته باشيم.
البته برخي از فرش‌هاي كوچك آن‌قدر زيبا هستند كه واقعا براي پهن شدن بر روي زمين حيف‌اند. آن‌ها را بايد تبديل به قابي زيبا كرد و بر روي بهترين ديوار خانه نصب كرد تا فضاي چشم‌گيري در يك سمت از خانه براي ما ايجاد كنند.
در هر صورت شما بايد براي پهن كردن فرش بهترين نقطه از خانه را در نظر بگيريد. اين گستردني زيبا چه دستباف باشد و چه ماشيني، فضاي راحت و گرمي را در خانه براي ما ايجاد مي‌كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.