حفظ پاكيزگي فرش تميز شده پس از قاليشويي

راهنماي شستشوي فرش، قالي، قاليچه، موكت، مبلمان و...

حفظ پاكيزگي فرش تميز شده پس از قاليشويي

۱۳ بازديد

فرش تنها كفپوش خانه شما نيست. فرش‌ها علاوه بر پوشش كف خانه، از نظر زيبايي‌شناسي نيز تاثيرات عميقي بر محيط و دكوراسيون داخلي خانه مي‌گذارند. از طرفي فرش‌ها به دليل كاربردشان به شدت در معرض خطر آلودگي و فرسايش قرار دارند. يكي از دغدغه‌هاي خانم‌ها، حفظ پاكيزگي و زيبايي فرش پس از تحويل فرش تميز شده از قاليشويي است.

در اين نوشته وب‌سايت قاليشويي نوين مي‌خواهيم نكاتي را درباره روش حفظ طولاني‌تر پاكيزگي فرش مطرح كنيم.

قاليشويي

چطور مدت طولاني تري فرش تميز شده را پاكيزه نگه داريم؟

اين راهنما كمك مي‌كند تا مدت طولاني‌تري زيبايي و درخشندگي خاص فرش را پس از شستشو حفظ كنيد.حفظ پاكيزگي فرش تميز شده پس از قاليشويي

 جارو كشيدن بيشتر مناطق پر تردد

فرش‌ها در نقاط پر تردد خانه بيشتر در معرض آلودگي هستند. در نتيجه بهتر است به اين نقاط نگاه ويژه‌اي داشته باشيد؛ و ميانگين 2 الي 3 مرتبه در هفته آن مناطق را به كمك جاروبرقي كاملا جارو بكشيد. هنگام جاروبرقي كشيدن سعي كنيد سرعتي آهسته و پايدار داشته باشيد؛ تا بتوانيد با كمترين فشار، بيشترين خروجي گرد و غبار را از فرش ايجاد كنيد.

 جلوگيري از ورود كفش به خانه

اگر از فرش‌هاي دستباف و ارزشمند در خانه و بخصوص ورودي آن استفاده مي‌كنيد؛ به هيچ وجه اجازه ورود با كفش را به افراد خانه و حتي ميهمان‌ها ندهيد. هرچقدر هم كه تلاش كنيد؛ كفش‌هايي كه در كوچه و خيابان پوشيده شده‌اند آلوده هستند؛ و مي‌توانند به راحتي فرش تميز شما را كثيف كنند. در كنار اين موضوع، قرار دادن پادري قبل از ورودي خانه و استفاده از جاكفشي در دار، مي‌تواند به محبوس كردن آلودگي‌ها كمك كند.

 استفاده از روفرشي

البته كه فرش به عنوان يك عنصر از دكوراسيون داخلي، بايد بتواند زيبايي‌هاي خود را به رخ بكشد. اما اين موضوع هميشه صادق نيست. داشتن يك روفرشي خوب و مناسب براي مواقع خاص بسيار كاربردي است. مثلا وقتي كودكان مشغول غذاخوردن، فعاليت و بازي در خانه هستند؛ روفرشي مي‌تواند فرش شما را از انواع لكه‌ها نجات دهد. پس لزومي ندارد روفرشي هميشه روي فرش تميز شما باشد! در انتخاب روفرشي به ضخامت، نفوذ ناپذيري و كيفيت ظاهري آن توجه كنيد.

 از بين بردن لكه ها

يك لكه شايد در نگاه اول به چشم نيايد؛ اما دو عامل باعث مي‌شود كه لازم باشد در اولين فرصت آنها را پاك كنيد. اول اينكه به مرور تعداد لكه‌ها زياد شده و زيبايي و سلامت فرش تميز شما را از بين مي‌برد. دومين عامل هم اينكه يك لكه هرچه ديرتر پاك شود؛ پاك كردن آن كاري سخت‌تر خواهد بود. پس لكه‌ها را به بهترين روش ممكن و با استفاده مواد شوينده مناسب و دستمال مرطوب هرچه سريع‌تر بايد پاك كنيد. همچنين اگر از شوينده جديدي استفاده مي‌كنيد در نقطه‌اي كور از فرش آن را در ميزان كم تست كنيد؛ تا به رنگ فرش شما آسيب نزند. در نهايت بهتر است تا حد امكان از خوردن و نوشيدن روي فرش خودداري كنيد.

 زير فرش را دريابيد

هر چند وقت يكبار بهتر است به بهداشت زير فرش نيز توجه كنيد. به عنوان ميانگين هر ماه يا دو ماه يك بار فرش را به كناري بزنيد و پشت و كف محل را نيز جاروبرقي بكشيد. اگر كف خانه شما سراميك يا پاركت است مي‌توانيد كف را با بخارشو كاملا تميز كنيد. در اين شرايط بهتر است تا خشك شدن كامل كف فرش را دوباره پهن نكنيد.

 محافظت در روزهاي اول شستشو

وقتي فرش را از كارخانه قاليشويي تحويل مي‌گيريد؛ تا چند روز قطعات محافظي را بين پايه‌هاي صندلي، ميز و… با فرش قرار دهيد. چراكه فرش تازه شسته شده استعداد بيشتري در جذب آلودگي، رنگ و لكه دارد.

 همه چيز را هم‌زمان تميز كنيد

بسيار مهم است كه همه چيز هم‌زمان با هم و طي دوره‌اي مشخص تميز شوند. به عنوان مثال وقتي مبلمان شما، همزمان با فرش تميز شود؛ آلودگي را به يكديگر منتقل نمي‌كنند.

در نهايت پيشنهاد مي‌كنيم شستشوي فرش خود را به يك قاليشويي معتبر و با سابقه بدهيد؛ تا از دريافت يك فرش تميز و سالم، اطمينان كامل داشته باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.