نكاتي براي خشكشويي مبلمان در منزل

راهنماي شستشوي فرش، قالي، قاليچه، موكت، مبلمان و...

نكاتي براي خشكشويي مبلمان در منزل

۱۲ بازديد

مبلمان خانگي ما هم مانند فرش‌هايمان نياز به شستشوي ساليانه دارد. همان قدر كه فرش در معرض آلودگي‌ها قرار مي‌گيرد، مبلمان هم به مرور كثيف مي‌شود. كه البته بستگي دارد در منزل شما چه افرادي زندگي مي‌كنند. قاعدتا در خانه‌هايي كه يك كودك خردسال زندگي مي‌كند، نظافت از درجه اهميت بيشتري برخوردار است. همچنين وجود حيوانات خانگي نيز باعث مي‌شود بيشتر براي نظافت خانه خود اقدام كنيم. در اين مقاله نكاتي را براي خشكشويي مبلمان به شما مي‌گوييم تا از وسايل خود بهتر نگهداري كنيد.
شستشوي مبلمان كمي سخت‌تر از شستشوي فرش‌هاست. چون فرش‌ها قابليت جمع شدن دارند كه بتوانند فضاي كمتري را اشغال كنند. همچنين براي جابجايي هم مراحل آسان‌تري در پيش داريد. البته براي خشكشويي مبلمان نيازي نيست خود را به زحمت بيندازيد. مي‌توانيد با كارشناسان قاليشويي نوين تماس بگيريد و براي اين كار هماهنگي‌هاي لازم را انجام دهيد. آن‌ها بر اساس تجربه‌اي كه در اين زمينه دارند جنس مبلمان مختلف را به خوبي مي‌شناسند و بهترين روش براي شستشو را انتخاب مي‌كنند.

خشكشويي مبلمان در منزل

تميز كردن مبلمان چرم

براي خشكشويي مبلمان از جنس چرم بايد كمي محتاط‌‌تر حركت كنيد. اين دسته از مبلمان با وجود قيمت بيشتر، طرفداران زيادي هم دارد. درست است كه مبلمان چرمي جنس مقاوم‌تري نسبت به مبلمان پارچه‌اي دارد، اما در شستشو و نگهداري حساس‌تر است. لازم است شما را با يك سري از مشكلاتي كه بعد از شستشوي مبل چرم با آن مواجه مي‌شويم را به شما بگوييم. ممكن است به دليل شستشوي نامناسب مبل شما دچار خط و خش شود، و حتي در بدترين حالت قسمت‌هايي از آن كنده شود و ظاهر بدي به مبلمان شما بدهد. همچنين استفاده از مواد شوينده كه با اين جنس سازگاري ندارد مي‌تواند رنگ چرم را تحت تاثير قرار دهد. همچنين بعد از خشك شدن، مبلمان چرم زيبايي اوليه خود را از دست مي‌دهند.
براي اين كه با چنين مشكلاتي روبرو نشويد بايد نحوه شستشوي مبل چرم را به خوبي بدانيد. براي اين منظور از شوينده‌هاي مخصوص براي چرم بايد استفاده كنيد. اين شوينده‌ها در فروشگاه‌هاي معتبر موجود است. در اين شوينده‌ها مواد سفيد كننده استفاده نشده است و شما با خيال راحت مي‌توانيد براي تميزي مبلمان چرم خود از آن استفاده كنيد. همچنين در خاطرتان باشد كه براي پاك كردن شوينده از روي مبل، از يك دستمال نرم تميز استفاده كنيد. استفاده از پارچه‌هاي زبر، مي‌تواند به ظاهر مبل شما آسيب بزند.

اگر خودتان دست به كار شديد…

اگر به هر دليل ترجيح داديد براي شستشوي مبلمان خانگي خودتان اقدام كنيد بايد مراحل زير را قدم به قدم پيش رويد.
در قدم اول بايد مبل را به دقت جارو بكشيد تا گرد و غبار و … را از روي مبل حذف كنيد. سپس با سري باريك جاروبرقي، تمامي نقاط دور تا دور مبلمان را جارو بكشيد تا به خوبي تميز شود.
براي مرحله بعد بايد جنس مبلمان خود را بدانيد. معمولا مبلمان توليد شده توسط شركت‌هاي معروف توسط يك برچسب راهنماي شستشو ارائه مي‌شود. قبل از هر كاري اين برچسب را مطالعه كنيد تا اطلاعات خوبي براي نحوه شستشوي مبل خود به دست آوريد. اگر روي اين برچسب سازگاري مبلمان به شستشو با آب اشاره كرده بود، كار شما راحت است. در واقع به كمك يك شامپو فرش كه مخصوص شستشوي مبلمان هم هست مي‌توانيد كار خود را شروع كنيد. با تركيب شامپو و آب ولرم يك كف درست كنيد. اين كف را به كمك يك اسفنج تميز بر روي پارچه مبل بكشيد و به كمك يك دستمال نخي پاكيزه آن كف را پاك كنيد.
در صورتي كه در مرحله خشكشويي مبلمان لكه‌اي با بوي ناخوشايند بر روي مبل شما وجود دارد، به كمك محلول جوش شيرين و سركه آن را پاك كنيد.
همچنين براي اين كار مي‌توانيد به كمك بخارشوي به راحتي مبلمان را تميز كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.