روش‌هاي تميز كردن فرش

راهنماي شستشوي فرش، قالي، قاليچه، موكت، مبلمان و...

روش‌هاي تميز كردن فرش

۱۱ بازديد

براي تميز كردن فرش روش‌هاي مختلفي وجود دارد. شستشوي فرش در خانه‌هاي امروزي و قوانين آپارتمان نشيني تقريبا غير ممكن شده است. اما شما مي‌توانيد با روش‌هاي ساده‌تر تا حدي به نظافت فرش خانه خود كمك كنيد. اگر بخواهيد اين كار توسط خودتان انجام شود، بايد فرش را از گرد و غبار تميز كنيد. بهتر است براي شروع ابتدا بر روي فرش جاروبرقي بكشيد. بعد از آن مرحله غبار زدايي را انجام دهيد و سپس لكه‌هاي روي فرش را حذف كنيد. اين مراحل را در ادامه براي شما توضيح مي‌دهيم.
اما در هر صورت باز هم لازم است فرش‌ها به صورت كامل شستشو داده شوند. براي اين كار به دنبال بهترين قاليشويي محله خود بگرديد و درخواست خود را با تماس به كارشناسان مربوطه اعلام كنيد.
قاليشويي نوين مي‌تواند براي شستشوي فرش به محل شما مراجعه كند و با حمل صحيح، فرش‌هاي شما تميز مانند روز اول در اختيارتان قرار دهد. بعد از برقراري تماس و هماهنگي لازم، كارشناسان براي تحويل فرش شما به آدرس شما مراجعه مي‌كنند و سوالاتي را در خصوص نوع شستشوي فرش از شما مي‌پرسند. شما مي‌توانيد بر اساس ميزان آلودگي فرش نوعي از شستشو را انتخاب كنيد.

روش‌هاي تميز كردن فرش

غبار زدايي كردن فرش

غبار زدايي كه به آن خاك گيري فرش هم مي‌گويند، براي فرش‌هاي بزرگ كار چندان آساني نيست. اما براي فرش‌هاي كوچك مي‌توانيد با انجام چند كار ساده فرش‌هاي خود را خاك گيري كنيد. غبارزدايي مي‌تواند فرش شما را براي شستشو آماده كند. احتمالا با بوي بد فرش هنگام خيس شدن مواجه شده‌ايد. اين بو ناشي از آلودگي‌هاي موجود در داخل تار و پود فرش است كه گرد و غبار هم در آن بي‌تاثير نيست.
اول از همه بايد شرايط را براي اين كار مهيا كنيد. عمليات غبارگيري به فضاي مناسبي نياز دارد. بهتر است اين كار را در فضاي باز مانند حياط انجام دهيد تا گرد و خاك بر روي ديگر وسايل شما نشيند.
براي شروع اين كار بهتر است يك شبكه توري داشته باشيد. اين وسيله بايد تحمل وزن فرش را داشته باشد. بعد از اين كه فرش را به صورت برعكس بر روي توري قرار داديد، به كمك يك چوب بر پشت فرش بكوبيد. سعي كنيد بر همه جاي فرش اين كار را انجام دهيد. سپس مي‌توانيد فرشتان را از روي توري برداريد و شاهد گرد و غباري باشيد كه به زير توري ريخته، باشيد. اما دقت كنيد ضربه‌هاي چوب را به صورت محكم بر فرش نكوبيد. اين كار ممكن است به فرش شما آسيب برساند.
براي جلوگيري از غبار گرفتن فرش بهتر است از آن مراقبت كنيد. جارو كشيدن اصولي بر روي فرش يكي از راه‌هاي مراقبت از آن است. در مواقعي كه احساس مي‌كنيد ممكن است فرش شما داراي گرد و غبار شود بهتر است بر روي آن كاور فرش بيندازيد.

تميز كردن فرش از لكه‌ها

اما اين پايان ماجرا نيست. ممكن است شما هم فرش را غبار زدايي كنيد و لكه‌هاي مختلف را با بهترين روش از روي آن حذف كنيد، اما همچنان آلودگي‌هايي درون بافت فرش شما وجود دارد كه از آن بيخبريد.
اما حداقل كاري كه براي تميز كردن قالي‌هاي خانه مي‌توانيد انجام دهيد اين است كه هر لكه بر روي آن را با روش اصولي پاك كنيد. ما در سايت قاليشويي نوين، مقالاتي مرتبط با اين موضوع براي شما آماده كرده‌ايم.
به شما پيشنهاد مي‌كنيم با مشاهده لكه بر روي فرش در كمترين زمان ممكن سعي در پاك كردن آن داشته باشيد. زيرا هر چقدر در اين امر وقت بگذرانيد، پاك كردن لكه هم سخت‌تر مي‌شود.
بسياري از لكه‌ها را مي‌توانيد با شامپو فرش و آب گرم و يك دستمال نخي تميز پاك كنيد. اگر با هر تلاش شما همچنان آثار لكه‌ها بر روي فرش شما باقي ماند، براي تميز كردن فرش به دنبال يك قاليشويي مدرن و معتبر بگرديد تا مشكل شما را به آساني حل كن

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.