آموزش شستشوي قاليچه در منزل

راهنماي شستشوي فرش، قالي، قاليچه، موكت، مبلمان و...

آموزش شستشوي قاليچه در منزل

۱۱ بازديد

تميز كردن خانه و نظافت وسايل براي ما ايراني‌ها تنها به روزهاي پاياني سال ختم نمي‌شود. هر خانه‌اي بسته به تعداد رفت و آمد و افرادي كه در آن سكونت دارند، نياز به نظافت پيدا مي‌كند. يكي از موضوعاتي كه ممكن است براي آن دچار چالش شويم شستشوي قاليچه است. در ادامه اين مقاله به شما نكاتي را براي تميز كردن قاليچه‌ها به شما مي‌گوييم تا از اين به بعد راه‌هاي آسان‌تري را براي نظافت آن در نظر داشته باشيد.
يكي از آسان‌ترين راه‌هاي نظافت قاليچه و فرش‌ها اين است كه با قاليشويي معتبر در شهر خود تماس بگيريد و چند روز بعد فرش‌هاي تميز خود را تحويل بگيريد.
در صورتي كه براي خريد قاليچه هزينه زيادي پرداخت كرده‌ايد توصيه مي‌كنيم آن را در خانه نشوييد و به دست كارشناسان با تجربه در قاليشويي‌ها بسپاريد تا از كرده خود پشيمان نشويد. چرا كه اين قاليچه‌ها را نمي‌توان در خانه و درون ماشين لباسشويي شستشو داد؛ براي شستشوي آن‌ها بايد افراد باتجربه قاليچه شما را بررسي كنند و لكه‌هاي آن را به صورت اصولي حذف كنند.

آموزش شستشوي قاليچه در منزل

شستشوي قاليچه در ماشين لباسشويي

براي شستن قاليچه بهتر است اول برچسب مراقبت كه پشت آن چسبانده شده را مطالعه كنيد. در اين برچسب اطلاعات مفيدي براي شستن قاليچه در اختيارتان قرار مي‌گيرد تا آن را به راحتي و بدون ايجاد دردسر بشوييد. با توجه به راهنمايي‌هاي ذكر شده در برچسب مي‌توانيد قاليچه خود را با خيال راحت تميز كنيد.
بهتر است در ابتدا بر روي فرش را جاروبرقي بكشيد تا گرد و غبار و آشغال از روي آن را حذف كنيد. اگر در خانه خود حيوانات خانگي نگهداري مي‌كنيد كار شما سخت تر است. زيرا بايد به نظافت خانه خود دقت بيشتري داشته باشيد.
براي از بين بردن غبار داخل تار و پود فرش مي‌توانيد آن را بر جايي آويزان كنيد و با چوبي به پشت فرش بزنيد. متوجه مي‌شويد كه گرد و غبارهايي زيادي از درون بافت فرش به زمين مي‌ريزد.
بعد از اين كار بايد لكه‌هاي روي قاليچه را با كمك يك مسواك و مايع لباسشويي تميز كنيد. سپس قاليچه را درون لباسشويي قرار دهيد. البته وزن قاليچه با ظرفيت ماشين لباسشويي شما بايد متناسب باشد. در صورتي كه وزن كمي داشته باشد مي‌توانيد دو يا سه قاليچه را با هم درون ماشين لباسشويي بيندازيد.

قاليچه‌ها چه ويژگي‌هايي دارند؟

براي قاليچه احتمالا نام ديگري هم شنيده‌ايد؛ پادري. قاليچه‌ها مي‌توانند از جنس دستباف باشند يا به صورت ماشيني بافته شوند. سايز آن‌ها از فرش‌ها كوچكتر است و مي‌توانند در فضاهاي مختلفي مانند جلوي پله‌ها، جلوي درب سرويس بهداشتي و حمام، قسمت‌هاي كناري در آشپزخانه، راهروها و … پهن شوند.
قاليچه‌ها در طرح‌ها و رنگ‌هاي متنوعي توليد مي‌شوند كه شما مي‌توانيد بر اساس سليقه خود و دكوراسيون خانه، انتخاب صحيحي داشته باشيد.
امروزه معمولا قاليچه‌ها به صورت ماشيني هستند و اين موضوع باعث مي‌شود براي نظافت و شستشوي فرش با خيال راحت‌تري گام برداريم. قاليچه‌هاي دستباف به دليل استفاده از رنگ‌هاي طبيعي ممكن است باعث پخش شدگي رنگ‌ها در هم شود. اين موضوع در شستشوي قاليچه هاي ماشيني به دليل استفاده از رنگ‌هاي مصنوعي پيش نمي‌آيد.
حتي ممكن است رنگ‌ها در فرش دستباف در هنگام شستشو پخش نشوند؛ اما در مرحله خشك شدن رنگ‌ها در هم قاطي شوند.
به دليل كاربرد زياد قاليچه‌ها در منازل، شستشو و نظافت آن‌ها بسيار مهم است. به خصوص اگر از آن‌ها به عنوان پادري استفاده كنيد، مسلما به نظافت بيشتري نياز دارد. گرد و غباري كه در جلوي درب ورودي خانه وجود دارد بيشتر از فضاهاي ديگر است. البته به شما توصيه مي‌كنيم براي پادري‌ها از قاليچه‌هايي با رنگ تيره‌تر استفاده كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.