ضرورت شستشوي فرش ها به طور منظم چيست؟

راهنماي شستشوي فرش، قالي، قاليچه، موكت، مبلمان و...

ضرورت شستشوي فرش ها به طور منظم چيست؟

۱۰ بازديد

همه ما به اهميت زيبايي و تميزي ظاهري فرش‌ها آگاه هستيم. اما ضرورت شستشوي فرش ها به طور منظم به دلايل بيشتري مورد توجه است. در اين مقاله قاليشويي نوين مي‌خواهيم درباره دلايل ضرورت شستشوي فرش ها به طور منظم نكاتي را مطرح كنيم. پيشنهاد هميشگي ما اين است كه در فواصل زماني منظم شستشوي فرش و مبلمان خود را به يك قاليشويي متخصص و با تجربه بسپاريد.

 

قاليشويي

اهميت شستشوي فرش ها به صورت منظم

افزايش عمر فرش‌ها

تميز كردن فرش‌ها به صورت مداوم مي‌تواند باعث افزايش عمر آنها شود. بيشتر توليدكنندگان فرش استفاده از آب گرم را براي قاليشويي در فواصل 12 تا 18 ماهه توصيه مي‌كنند. اين برنامه‌ريزي بايد منظم باشد؛ و البته بسته به نوع استفاده و وضعيت خانه شما مي‌تواند در فواصل كوتاه‌تر يا بلندتر انجام شود.

پاك‌سازي گرد و خاك و آلاينده‌ها

جارو كردن فرش مانند گردگيري رومبلي است. اين كار به خوبي مي‌تواند گرد و خاك را از سطح فرش شما دور كند؛ اما فرش عمق و بافت‌هايي دارد كه گرد و خاك و آلاينده‌ها مي‌توانند وارد آنها شده و در آنجا باقي بمانند. براي پاك‌سازي گرد و خاك و آلاينده‌ها از داخل فرش خود به يك قاليشويي حرفه‌اي نياز داريد. يك  قاليشويي مكانيزه مي‌تواند به خوبي از پس اين كار برآمده و فرش شما را به صورت كاملا عميق شستشو داده و تميز كند.

پاك‌سازي لكه‌ها

همه ما انسان هستيم و ايجاد لكه حتي براي محتاط‌ترين و تميزترين افراد هم اتفاق مي‌افتد. اگر صاحب فرزند هستيد، مطمئنا لكه‌هاي بسياري در انتظار فرش شماست. بسياري از مردم از محصولات تبليغاتي براي زدودن لكه‌ها استفاده مي‌كنند. متاسفانه آنها نمي‌دانند كه اسپري زدن و دستمال كشيدن اين لكه‌ها تنها باعث مي‌شود به بخش هاي عميق‌تر فرش بروند. يك شستشوي حرفه‌اي فرش و انجام اين كار توسط متخصصان قاليشويي، تنها راهي است كه مي‌توانيد يك بار و براي هميشه از دست اين نوع لكه‌ها راحت شويد.

آلودگي‌هاي مربوط به حيوانات خانگي

مشكلات مربوط به حيوانات خانگي؟ مشكلي نيست! اتفاقات هميشه رخ مي‌دهند. شايد حيوان خانگي جديدي خريده‌ايد. شايد حيوان شما مريض شود. پاكسازي آثار به جاي مانده حيوانات خانگي از فرش بسيار حائز اهميت است. اگر به اندازه كافي مواظب نباشيد ممكن است بعدا بسيار پشيمان شويد. اما ادرار حيوانات بر روي فرش ممكن است باعث ايجاد بوهاي ناخواسته شود؛ و مكاني را براي رشد باكتري‌ها فراهم كند. به هر حال براي رهايي از بوي بد و آلودگي‌هاي اين چنيني بهتر است فرش خود را به طور منظم شستشو دهيد.

چرك باعث فرسايش فرش مي‌شود

زماني كه بر روي فرش راه مي‌رويد باعث فرو رفتن چرك‌ها به درون بافت فرش مي‌شويد؛ كه به نوبه خود باعث كهنه شدن فرش شما مي‌شود. جارو كردن فرش به صورت مداوم مي‌تواند باعث پاك‌سازي آلودگي‌ها و كاهش فرسودگي شود؛ اما جاروبرقي‌هاي خانگي به اندازه تجهيزات حرفه‌اي پاك‌سازي فرش قدرت مكش ندارند. همچنين جاروبرقي‌ها قادر نيستند لك و بوهاي نامطبوع را دفع كنند. پس براي جلوگيري از فرسايش فرش بهتر است به برنامه منظم شستشوي فرش روي آوريد.

ذرات معلق در هوا

باكتري، قارچ، گرده، خاكستر سيگار و دوده همگي ذرات بسيار كوچك معلق در هوا هستند؛ كه به داخل خانه‌تان نيز نفوذ كرده و در داخل فرش شما جا خوش مي‌كنند. تنها پاك‌سازي حرفه‌اي فرش در يك كارخانه قاليشويي قادر است اين ذرات ميكروسكوپي را تميز كند؛ و همچنين به كاهش حساسيت‌ها و مشكلات تنفسي بسياري افراد كه در نتيجه اين ذرات به وجود مي آيند؛ كمك كند.

كك

يكي از آلودگي‌هاي معمول فرش‌ها كك است. جانوري ريز و ميكروسكوپي كه در بافت فرش لانه كرده و موجب فرسايش آن مي‌شود. رهايي از اين آلودگي نيز يكي از دلايل ضرورت شستشوي فرش است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.