بهترين روش غبارگيري فرش

راهنماي شستشوي فرش، قالي، قاليچه، موكت، مبلمان و...

بهترين روش غبارگيري فرش

۱۱ بازديد

فرش‌ها به دليل ساختاري كه در تار و پود خود دارند، مي‌توانند به راحتي غبار و آلودگي را به خود جذب كنند. اين غبارها در صورتي كه بر روي فرش بمانند مي‌توانند موجب بيماري و آلرژي براي شما شوند. بهتر است اگر فرصتي براي شستشوي فرش خود نداريد، آن را غبارگيري كنيد. در صورتي كه به صورت مداوم فرش خود را تميز كنيد و از جذب آلودگي آن جلوگيري كنيد، مرحله غبارگيري براي شما آسان‌تر مي‌شود.
در صورتي كه عمليات غبارگيري فرش را انجام ندهيد، گرد و خاك در ريشه فرش رخنه كرده و مي‌تواند در ظاهر آن تاثير منفي بگذارد. همچنين يكي ديگر از دلايلي كه ما عمليات خاك زدايي فرش را آغاز مي‌كنيم اين است كه بوي نامطبوع فرش را دور كنيم.
اين كه چه روشي بهترين روش براي غبارگيري فرش‌هاي شماست، كاملا به جنس و عمر فرش شما بستگي دارد. همچنين بايد بسنجيد كه اين كار را مي‌خواهيد خودتان انجام دهيد يا به مراكز قاليشويي بسپاريد.

غبارگيري فرش

روش‌هاي غبارگيري فرش در خانه

ممكن است فضايي را براي اين كار داشته باشيد و تصميم بگيريد كه اين كار را خودتان انجام دهيد. در صورتي كه محل زندگي شما به طوري باشد كه گرد و غبار زيادي در اطراف شما باشد، عجيب نيست كه هر چند ماه نياز پيدا كنيد تا فرش خودتان را غبارگيري كنيد.
ساده‌ترين راه را به شما معرفي مي‌كنيم. بايد فرش را روي سطحي به پشت پهن كنيد و به وسيله پارو يا يه چوب به تمامي قسمت پشت فرش بزنيد. بعد از اين كار به آرامي فرش را بلند كنيد. مشاهده مي‌كنيد كه گرد و غبار از بين تار و پود فرش بر روي زمين ريخته است. در صورتي كه بخواهيد اين كار را به شكل اصولي‌تري انجام دهيد بهتر است فرش را بر روي يك توري فلزي قرار دهيد. سپس اين كار را انجام دهيد. با اين روش گرد و غبار بيشتري از فرش جدا مي‌شود.
در صورتي كه فرش شما دچار پوسيدگي يا پارگي باشد، نبايد از اين روش‌هاي سنتي استفاده كنيد. زيرا با اين كار آسيب بيشتري به بافت فرش مي‌رسانيد. براي فرش‌هاي آسيب ديده و قديمي‌تر لازم است با احتياط بيشتري غبارگيري را انجام دهيد. براي مثال از برس‌هاي مخصوص فرش استفاده كنيد و سپس بر روي فرش را جاروبرقي بكشيد.

غبارگيري فرش در قاليشويي

در صورتي كه شرايط گرد و غبار زدايي فرش را در خانه نداريد با يك تماس مي‌توانيد از خدمات قاليشويي هاي معتبر استفاده كنيد. در قاليشويي‌هاي مجهز اين كار توسط ماشين آلات اتوماتيك استفاده مي‌شود. اين ماشين آلات اتوماتيك به شكل ماشين لباسشويي است كه داراي يك گردونه متحرك همراه با ميله‌هاي فلزي است. داخل اين دستگاه به شكل يك محفظه فلزي شكل است كه با باز كردن در دستگاه مي‌توانيد تعدادي فرش را داخل آن براي غبارگيري قرار دهيد. فرش‌هاي شما در اين دستگاه قرار مي‌گيرند و توسط برس‌هاي مخصوص شانه مي‌شوند. اين عمل براي مرتب كردن تارهاي فرش است. سپس به كمك ابزارهاي خاصي به پشت و روي فرش كوبيده مي‌شود تا خاك درون بافت فرش خارج شود.
در اين مرحله به دليل اين كه فرش شانه و مرتب شده، خاك درون فرش به راحتي به بيرون ريخته مي‌شود. دستگاه‎هاي اتوماتيك غبارگيري امروزه پيشرفت بسياري داشته‌اند، به طوري كه در طول زمان كم، تعداد فرش زيادي را براي خاك زدايي آماده مي‌كنند.
براي اين مرحله هم لازم است عمر و سلامت فرش شما بازبيني شود. در صورتي كه فرش شما كهنه يا آسيب ديده باشد بهتر است با كارشناسان مربوطه در اين خصوص مشورت كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.