پاك كردن لكه ادرار حيوانات از روي فرش

راهنماي شستشوي فرش، قالي، قاليچه، موكت، مبلمان و...

پاك كردن لكه ادرار حيوانات از روي فرش

۱۲ بازديد

امروزه افراد زيادي تمايل دارند در خانه خود از حيوانات خانگي مراقبت كنند. اما مراقبت از اين حيوانات دوست داشتني دردسرهايي هم دارد. از دردسرهاي بازيگوشي آن‌ها مي‌توان به كثيف كردن فرش و موكت‌ها اشاره كرد.
البته نمي‌توان براي جلوگيري از اين اتفاق، حيوانات خانگي خود را در فضاي خاصي محبوس كنيم. آن‌ها هم جانداراني هستند كه سرپرستي‌شان بر عهده گرفتيد و نياز به بازي و تحرك دارند. بنابراين اين حق آن‌هاست كه حداقل در فضاي آپارتمان آزادانه بازي كنند. اما ويژگي مثبت گربه و سگ، قدرت يادگيري آن‌هاست. شما مي‌توانيد به آن‌ها ياد دهيد كه در جاهاي به خصوصي كه برايشان در نظر گرفته‌ايد بازي كنند يا غذا بخورند. اما گاهي با همه اين تربيت‌ها باز هم شيطنت آن‌ها گل مي‌كند و كار دستمان مي‌دهد.
براي پاك كردن لكه بدون دردسر پيشنهاد مي‌كنيم با قاليشويي نوين تماس بگيريد تا علاوه بر لكه برداري، بوي نامطبوع را هم از روي فرش شما حذف كنند.
نگران اين موضوع نباشيد هر اتفاقي راه چاره‌اي دارد. ما در اين مقاله شما را راهنمايي مي‌كنيم تا در صورت مواجه شدن با چنين مشكلي، مراحل رفع آن را پيش بگيريد فرشتان را مانند روز اول تميز و بدون لك كنيد.

پاك كردن لكه ادرار حيوانات

نحوه پاك كردن لكه ادرار حيوانات خانگي

براي پاك كردن لكه هر چقدر سريع‌تر اقدام كنيد به نفع شماست و كارتان ساده‌تر انجام مي‌شود. در واقع اين گونه بگويم كه آب دستتان است زمين بگذاريد و براي رفع لكه فرش با ارزشتان بشتابيد. از بين بردن لكه‌هاي تازه بسيار راحت‌تر از لكه‌هاي قديمي پاك مي‌شوند.
با استفاده از يك دستمال تميز خيسي لكه را بگيريد. اين كار را با استفاده از يك حوله هم مي‌توانيد انجام دهيد. مهم اين است كه نهايت سعي خود را بكنيد تا رطوبت لكه كم شود. سپس مقداري آب اكسيژنه بر روي لكه بزنيد، تا زمان خشك شدن آن كمي صبر كنيد. كمي مايع شستشوي فرش با كمي مايع ظرفشويي را مخلوط كنيد و بر روي لكه بريزيد. سپس به كمك حوله كمي بر روي لكه بكشيد. اين كار را تكرار كنيد تا اثري از لكه بر جاي باقي نمانده باشد.
بعد از اين كه لكه را به طور كامل از بين برديد، احتمالا متوجه خواهيد شد كه بوي بدي بر روي فرش باقي مانده است. براي رفع اين بو مراحل چندان سختي در پيش نداريد. در عنوان بعدي با ما همراه شويد تا برايتان توضيح دهيم.

رفع بوي بد ادرار از روي فرش

براي از بين بردن بو بايد از مواد شوينده آنزيم‌دار استفاده كنيد. شامپو فرش‌هايي كه امروزه در بازار وجود دارند حاوي مواد آنزيم دار هستند كه بوي بد را از روي فرش از بين مي‌برد. ادرار داراي اسيدي به نام اسيد اوريك است كه چاره از بين بردنش، شوينده‌هاي آنزيم دار است.
البته جوش شيرين، سركه هم مي‌تواند بوي نامطبوع را نابود كند. اما اين به شرطي است كه در همان لحظه ايجاد لك براي اين كار اقدام كنيد. اما در صورتي كه فرصت لكه برداري را نداشته باشيد، كمي مراحل رفع بو و لكه از روي فرش براي شما سخت مي‌شود.
نحوه رفع بو به اين ترتيب است:
قبل از انجام هر كاري بايد تا جايي كه مي‌توانيد لكه را از روي فرش به كمك يك دستمال نخي تميز كنيد. سپس كمي پودر جوش شيرين را بر روي لكه بريزيد و اجازه دهيد چند دقيقه بر روي آن بماند. سپس كمي سركه سفيد را بر روي لكه و جوش شيرين اسپري كنيد. در اين محل دوباره بايد به سركه و جوش شيرين فرصت دهيد تا تاثيرات خود را بر روي فرش بگذارند. سپس با يك دستمال نخي تميز روي لكه را پاك كنيد. انجام دادن اين روش بهتر است بعد از مراحل پاك كردن لكه ادرار باشد. زيرا سركه و جوش شيرين را به منظور رفع بوي نامطبوع فرش استفاده مي‌كنيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.