روش صحيح جارو زدن فرش

راهنماي شستشوي فرش، قالي، قاليچه، موكت، مبلمان و...

روش صحيح جارو زدن فرش

۱۰ بازديد

شايد برايتان جالب باشد كه بدانيد جارو زدن فرش هم قواعد خاص خودش را دارد. جارو مي‌تواند به بافت فرش‌هاي ما آسيب برساند. براي مثال خيلي از افراد عادت دارند فرش را در همه جهات جارو بزنند. اين رفتار با فرش از عمر آن مي‌تواند كم مي‌كند.
اما جارو زدن فرش به طور صحيح مي‌تواند زيبايي آن را بيشتر حفظ كند. چرا كه شما اجازه ورود گرد و غبار را به درون بافت فرش خود نمي‌دهيد. بنابراين فرش تميز شما تا مدت‌ها نيازي به شستشو و تحويل آن به قاليشويي را ندارد. البته بماند كه شستشوي فرش تنها با جارو زدن به تعويق نمي‌افتد. اما نظافت فرش‌ها مي‌تواند بسياري از بيماري‌هاي حساسيتي را از شما دور كند. به شما توصيه مي‌كنيم بعد از هر مهماني، فرش خود را جارو بزنيد تا باقي مانده غذاها و خوراكي‌ها در ميان تار و پود آن باقي نماند.

روش صحيح جارو زدن فرش


امروزه طرفداران فرش‌هاي فانتزي زياد شده‌اند. اين فرش‌ها نيازمند مراقب ويژه‌اي هستند. حتي جارو زدن اين فرش‌ها هم بايد با حساسيت ويژه‌اي انجام شود. براي اين كار جاروهاي برقي داراي برس‌هاي نرم‌تري هستند و همچنين داراي قرقره‌هايي براي حركت نرم بر روي فرش دارند كه كمترين آسيب فيزيكي به بافت اين فرش‌ها برسند.
اما شايد بپرسيد كه در هفته لازم است چند بار روي فرش خود را جارو بزنيم؟ اين كار به عوامل زيادي بستگي دارد. براي مثال اگر حيوان خانگي در منزل داريد كه پرزهاي بدن او بر روي فرش ريخته مي‌شود لازم است روزانه فرش خود را جارو بزنيد تا ايجاد حساسيت براي شما نشود. همچنين اگر كودكي در منزل داريد باز هم فرش شما به نگهداري بيشتري نيازمند است.

چگونه فرشمان را جارو بزنيم؟

تا به حال شده به اين فكر كنيد كه شايد نحوه جارو زدن شما صحيح نباشد، كه پس از پايان هر بار جارو زدن باز هم اثراتي از گرد و خاك متوجه مي‌شويد.
براي اين كار بايد جهت خواب فرش خود را پيدا كنيد. اما منظور از خواب فرش چيست؟ جهت قرارگيري پرزهاي فرش را خواب فرش مي‌گويند. براي درك بهتر اين موضوع مي‌توانيد دست خود را بر روي بافت فرش در جهات مختلف بكشيد. تنها در يك جهت است كه بافت خشن در زير دستان خود حس نمي‌كنيد. اين تفاوت را به سادگي پيدا خواهيد كرد. در صورتي كه يكنواختي و نرمي بافت فرش را در جهتي احساس كرديد، آن جهت خواب فرش است. در واقع خواب فرش از قسمت بافته شده به سمت پايين است. با اين تعريف شما مي‌توانيد متوجه شويد فرش شما از كدام سمت بافته شده است.
حال كه خواب فرش را پيدا كرديم، در همين جهت جارو زدن را آغاز مي‌كنيم.

از تميز بودن جارو مطمئن شويد

جاروها براي اين اختراع شده‌اند كه براي نظافت به كمك شما بيايند. حال اگر خودشان تميز نباشند مي‌توانند آلودگي و كثيفي را به فرش شما برسانند. براي مثال ممكن است روز قبل مشغول به تميز كردن جايي از خانه شده باشيد كه برس جاروهاي شما را هم كثيف كرده باشد. به همين دليل لازم است هميشه قبل از كشيدن جارو بر روي فرش خود، از تميزي آن مطلع شويد.
همان‌طور كه مي‌دانيد جاروها مي‌توانند گرد و غبار روي فرش را كه شما قادر به ديدنشان هم نيستيد را از روي فرش بلند كنند و در محفظه خود بكشانند. اما با عبور هوا اين آلودگي مي‌تواند وارد فضاي خانه شما شود و ايجاد حساسيت كند. اگر بخواهيم واضح بگوييم، بايد حواستان به كيسه جارو برقي باشد. در جارو برقي‌هاي پيشرفته اين محفظه داراي يك چراغ مخصوص است كه با پر شدن روشن مي‌شود. در صورتي كه اين كيسه پر شود و شما متوجه اين اتفاق نشويد، گرد و غبار به خوبي از روي فرش برداشته نمي‌شود و عملا فرش به خوبي تميز نمي‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.