درباره روش‌هاي شستشوي موكت چه مي دانيد؟

راهنماي شستشوي فرش، قالي، قاليچه، موكت، مبلمان و...

درباره روش‌هاي شستشوي موكت چه مي دانيد؟

۱۰ بازديد

خمات قاليشويي

موكت‌ها يكي از بهترين انواع كفپوش‌ها براي خانه شما هستند. به‌خصوص در ايران كه به طور معمول عادت داريم بدون كفش وارد خانه شويم؛ پوشيده بودن كامل فضاي كف توسط موكت، روشي پسنديده و مناسب است. موكت مزاياي فراواني دارد؛ كه استفاده از آن را جذاب مي‌كند. از جمله موكت‌ها معمولا عايق حرارت و صداي خوبي هستند. از اين نظر اگر كف خانه شما سرد است؛ موكت‌ها روشي خوب براي گرما بخشيدن به خانه هستند. همچنين براي خانه‌هايي كه خردسالان در آن زندگي مي‌كنند؛ كفپوش موكتي نعمتي است كه از آسيب ديدگي آنها هنگام جست و خيز جلوگيري مي‌كند. پر واضح است كه وسائل شما نيز در صورت سقوط روي موكت شانس سالم ماندن بيشتري دارند. اما يكي از موارد مشكل‌زا و نگران‌كننده در موكت‌ها، شستشوي آنهاست. درباره روش‌هاي شستشوي موكت چه مي‌دانيد؟ در اين نوشته مي‌خواهيم نكاتي را درباره اين موضوع با شما مطرح كنيم.

هنگام شستشو نوع موكت را در نظر بگيريد

موكت‌ها در انواع مختلفي توليد مي‌شوند. از نمونه‌هاي بسيار ارزان‌قيمت تا نمونه‌هايي كه از نظر قيمت شانه به شانه فرش ماشيني حركت مي‌كنند؛ نشان‌دهنده تنوع بالاي اين كفپوش كلاسيك است. به‌طور كلي الياف موكت‌ها از پشم، نايلون و ساير الياف مصنوعي تشكيل شده است. هرچه ميزان پرز موكت بيشتر بوده و بافت آن ريزتر باشد؛ نشان‌دهنده كيفيت بالاتر موكت است. اما هنگام شستشوي موكت فارغ از موارد گفته شده بسيار مهم است كه روش شستشوي خود را بر اساس چسبي و غير چسبي بودن موكت تعيين كنيد. به طور كلي شستشوي موكت چسبي كار پيچيده‌تري است. در اين حالت بهترين روش استفاده از شامپو فرش و شستشوي موكت با حداقل رطوبت ممكن است. البته يك راه بهتر و به‌صرفه‌تر نيز وجود دارد. بخصوص اگر موكت شما از نمونه‌هاي گران‌قيمت است؛ بهتر است براي شستشوي آن از خدمات خشكشويي استفاده كنيد. خدمات خشكشويي كمك مي‌كند موكت چسبي شما بدون جدا شدن از جاي خود و بدون ايجاد رطوبت دائمي شسته شود. قاليشويي نوين يكي از حرفه‌اي‌ترين قاليشويي‌ هاي كشور در زمينه ارائه خدمات خشكشويي است. در اين روش به كمك شامپوهاي خارجي و دستگاه‌هاي وكيوم بسيار قوي، موكت شما خشكشويي شده و در كمتر از چند ساعت قابليت استفاده دوباره دارد. نكته مهم اين است كه همه اين موارد بدون جدا شدن موكت انجام مي‌شود.
اما شستشوي موكت غير چسبي از همان روالي بهره مي‌برد كه براي شستشوي فرش‌ها از آن استفاده مي‌كنيد. تنها نكته مهم در اين زمينه آن است كه در شستشوي موكت بخاطر بافت معمولا ضعيف‌تر، با ملايمت بيشتري برخورد كنيد.

چند نكته مهم در هنگام شستشوي موكت

· هنگام شستشوي موكت از آب خيلي گرم استفاده نكنيد. اين كار ممكن است به بافت‌هاي موكت آسيب زده و موكت شما فرم خوب خود را از دست بدهد.
· قبل از شستشو اگر موكت شما داراي لكه‌هايي واضح و خاص است؛ بهتر است در ابتدا به كمك اصول لكه‌بري، اين مشكل را حل كنيد. سپس براي شستشو اقدام نماييد. لكه‌بري موكت نيز مانند فرش داراي اصول خاصي است. شستشوي با آب سرد، استفاده از سركه، پراكسيد هيدروژن، شامپو فرش و… هريك در مواردي مي‌تواند موثر باشد.
· بعد از شستشو تا جاي ممكن از تا زدن موكت در حالت خيس خودداري كنيد. اين كار باعث مي‌شود موكت شما دفرمه شود.
· در نهايت براي شستشوي موكت‌هاي چسبي در نقاط خاصي مثل راه‌پله‌ها و موارد مشابه، بهتر است از خدمات خشكشويي استفاده نماييد.
كارخانه قاليشويي نوين با بيش از نيم قرن سابقه در زمينه ارائه انواع خدمات شستشوي فرش و موكت و… براي ارائه بهترين خدمات قاليشويي در خدمت شماست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.